رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

لرستان و ایلام کسری مرغ در خوزستان را تامین می‌کنند

امیری زاده گفت: به منظور ساماندهی بازار مرغ کشتار روز در خوزستان، ایلام و لرستان مازاد مرغ تولیدی خود را به استان ارسال می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه فعالیت ۸۱۲ واحد مرغداری کفاف نیاز‌های استان را برای تامین مرغ کشتار روز نمی‌دهد، گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کسری مرغ کشتار روز بر عهده استان‌های ایلام و لرستان که مازاد تولید مرغ دارند گذاشته شده است.

او با اشاره به افزایش سرانه مصرف مرغ در استان از ۲۷کیلوگرم در سال به ۳۲کیلوگرم اشاره کرد و بیان داشت: نیاز روزانه مرغ کشتار روز در خوزستان با توجه به جمعیت ۴.۷میلیون نفری آن حدود ۴۰۰تن است که بخش مهمی از کسری ۱۰۰تنی آن از طریق ۲ استان معین تامین می‌شود.

امیری زاده با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ کشتار روز به علت گرانی گوشت قرمز و آبزیان در استان روندی افزایشی داشته است، تصریح کرد: تحریم‌های حداکثری و ظالمانه و اختلال در روند واردات نهاده‌های دامی و طیور و نوسان‌های قیمتی آن در گرانی مرغ کشتار روز موثر بوده است.

این مقام مسئول به نوسان‌های قیمتی مرغ کشتار روز در استان به خصوص کلانشهر اهواز اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت نظارت بر بازار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و اصناف است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.