شباهت زیاد باعث جابه جایی جسد دو مادر شد

طی یک اشتباه در شهرستان زرند جسد دو مادر جا به جا و به اشتباه به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شاید شما هم در برخی فیلم ها ماجرای عوض شدن بچه‌ها را در بیمارستان دیده اید ، یا حتی جا به جایی جسد مانند سریال متهم گریخت  اما  حالا در زرند داستان واقعی به وقع پیوسته و جسد دو مادر جا به جا شده اند مادرانی که شباهت زیادی به هم داشتند اما نسبتی با هم نداشتند.

 اکبر جعفری مسئول آرامستان شهرستان زرند در تماسی تلفنی با خبرنگار ما گفت: حوالی عصر دیروز آمبولانسی برای حمل جسد به دولت آباد فرستادیم و جسد را به سردخانه بیمارستان سینا منتقل کردیم.

او ادامه داد: اما متاسفانه امروز عصر که اعضای خانواده‌ای از روستای دولت‌آباد زرند برای تشییع و تدفین پیکر مادر خود آماده کرده بودند، وقتی برای تحویل جسد به بیمارستان سینای زرند مراجعه می‌کنند، بیمارستان جسدی را تحویل آن‌ها می‌دهد که مادر آن‌ها نبوده است؟!

جعفری افزود:ظاهرا در همین روز، فرد دیگری در بیمارستان فوت می‌کند و احتمالا این دو جسد، ساعاتی در یک محل و در سردخانه نگهداری شده‌اند. اما امروز عصر وقتی خانواده مرحوم برای تحویل جسد مادر خود به بیمارستان مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که حوالی ساعت ۱۱ صبح جسد مادر آن‌ها بدون حضور آن‌ها غسل داده شده و مراسم تشییع هم انجام شده و بجای مادر خانواده‌ دیگری تدفین شده است! این یعنی بیمارستان صبح و به اشتباه جسد یک خانواده را تحویل خانواده‌ دیگری داده است!

به گفته افراد مطلع از این ماجرا، صبح حتی بعد از غسل دادن، تعدادی از خانواده مرحوم برای خداحافظی بالای سر او رفته بوده‌اند، اما متوجه جا به جایی نشده اند و البته سرعت انجام کارها بخاطر ویروس کرونا به مشکلات اضافه شده است.

در ادامه خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دلیل شناسایی نشدن جسد مادری که اشتباهی به خاک سپرده شده را از زبان یکی از اعضای خانوادهِ داغدارِ مادری که صبح امروز به اشتباه جسد فرد دیگری را به جای مادر خود به خاک سپرده بودند پیگیری کرد که این فرد گفت: این موضوع به دلیل شباهت زیادی که بین مادر ما و خانواده دیگر وجود داشت اتفاق افتاد و با توجه به هم سن بودن این دو نفر، امکان شناسایی برای ما در آن حال نامناسبی که داشتیم، فراهم نبود.

او افزود: متاسفانه بیمارستان زمانی که جسد را در نشان ما داد هیچگونه نام و نشانی روی آن نبود و به خاطر شرایط کرونا جسد را با عجله تحویل ما دادند؛ ما نیز جسد را تحویل غسالخانه دادیم و در غسالخانه هم بخاطر شرایط کرونا به کسی از بستگان اجازه حضور ندادند و بعد از کفن شدن تنها می‌توانستیم صورت وی را ببینیم که متاسفانه بخاطر شباهت بی‌نظیر، قابل تشخیص نبود.

او بیان داشت: شناسایی مادر ما توسط خانواده دیگر به دلیل وجود اتصالات سُرنگ بر روی دست مادر ما بود. از آنجایی که مادر آن خانواده در منزل فوت کرده بود، وجود اتصالات سُرنگ روی دست باعث تعجب آن‌ها شده بود، کما اینکه اگر این موضوع نبود شاید امروز مادر ما در روستای دولت آباد به خاک سپرده می‌شد.

او افزود: درحال حاضر هم هیچ مشکلی بین خانواده‌ها وجود ندارد و آن خانواده هم با وجود اینکه قصد داشتند مادر خود را در روستای دولت آباد به خاک بسپارند، با توضیحات ما با موضوع کنار آمده اند و به حضور قبر مادر خود در بهشت زهرای زرند رضایت دادند.

در پایان این دوخانواده با هم توافق کردند و مشکل حل شد اما واقعا بیماستان نباید مشخصات متوفی را بر روی جسد ها قرار دهد تا اشتباهی به این شکل به وجود نیاید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بهشت زهرا ، جسد زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار