انتخابات شوراها؛

۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در جاجرم واجد شرایط رای دادن/تبلیغات پیش از موعد تخلف است

آخرین خبرها و شنیده های انتخاباتی شوراها در خراسان شمالی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مصطفی حاج زاده فرماندار جاجرم  با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در جاجرم ۳۶ هزار نفری، واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند،گفت: از این تعداد ۷۳۰ نفر رای اولی هستند که شامل ۳۸۱ مرد و ۳۴۹ نفر زن هستند.

حاج زاده با اشاره به نقش تاثیرگذار حضور رای اولی‌ها در ایجاد شور و نشاط سیاسی در جامعه افزود: امروز همایش رای اولی‌ها برای تبیین تاثیر مشارکت در انتخابات و حضور در عرصه‌های سیاسی برگزار شد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه آرای مردم در ۱۴۲ صندوق ریخته می‌شود گفت: آرای مردم شهرستان در ۷۱ شعبه اخذ رای جمع آوری می‌شود که شامل ۶۶ شعبه ثابت و پنج شعبه سیار است

حاج زاده عنوان کرد: در شهر‌ها ۲۶ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار و در روستا‌ها ۴۰ شعبه ثابت و سه شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم تدارک دیده شده است.

او گفت: تعداد شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان نسبت به انتخابات سال ۹۶، ۹ شعبه افزایش یافته است.

فرماندار جاجرم عنوان کرد: ۲ هزار نفر نیروی اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در برگزاری انتخابات در این شهرستان مشارکت دارند.

تبلیغات پیش از موعد تخلف است

دکتر جدی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا گفت:هر گونه تخلف در تبلیغات شورا‌های به هیئت‌های نظارت کشور اعلام و برخورد خواهد شد.

جدی به تخلفات انتخاباتی اشاره و عنوان کرد:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر گزاری هرگونه تجمع و دورهمی‌های انتخاباتی باید بر اساس دستور ستاد مقابله با کرونا انجام شود؛ تبلیغات فقط در زمان اعلام شده یعنی ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه جاری امکان پذیر است، در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

جدی با اشاره به فعالیت نامزد‌های شورای شهر و روستا در فضای مجازی گفت:فعالیت نامزد‌های انتخابات شورا در فضای مجازی نه بصورت گسترده بلکه در حد بررسی مسائل شهر و اعلام نظرات مانعی ندارد.

به گفته‌ی رئیس هئیت مرکزی نظارت شورا‌ها خراسان شمالی در دور قبلی انتخابات رتبه چهارم مشارکت در انتخابات در سطح کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/د

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.