تحریم های آمریکا علیه نهادهای یمنی و سوری به بهانه ارتباط با ایران

وزارت خزانه داری آمریکا چندین نهاد سوری و یمنی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه داری آمریکا، امروز پنجشنبه، برخی نهادها و افراد یمنی، سوری و غیره را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد.

این تحریم ها به بهانه آنچه «نقش آفرینی در تامین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و انصارالله یمن» عنوان شده، اعمال شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی است که شبکه ای تحت رهبری «سعید الجمال»، ده‌ها میلیون دلار درآمد از محل فروش کالا‌هایی از جمله سوخت ایران کسب می‌کند که بخش عمده آن از طریق شبکه‌ای از گروه‌های واسطه‌ و صرافی‌های چند کشور به دست انصارالله یمن می‌رسد.

بر این اساس، ۷ شخص، ۴ شرکت و یک کشتی در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند.

در همین حال بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که نام «احمد قلعه بانی»، یکی از مقامات سابق شرکت ملی نفت ایران از فهرست تحریم های این نهاد آمریکایی حذف شده است.

یک مقام آمریکایی می گوید که این اقدام ارتباطی به مذاکرات وین ندارد و بر اساس روال های مرسوم وزارت خزانه داری آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، علاوه بر احمد قلعه بانی نام چند مقام دیگر ایرانی نیز از فهرست تحریم ها خارج شده است.

در مجموع نام ۳ فرد و ۲ شرکت ایرانی از فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا حذف شده است.

این شرکت‌ها در فروش، انتقال و یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران فعالیت داشته اند و وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که نام این فرد و نهادها به دلیل تغییر رفتار و یا وضعیت آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۱:۴۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
روابط ما با این دو کشور سوریه و یمن مربوط به چندین هزار سال قبل میباشد. اگر فردی امریکایی وجود دارد که پیش از 530 سال پیش در امریکا می زیسته است می شود گفت او امریکایی است وگرنه اروپایی ها باید جنایتکارانی را که برای نسل کشی و کشتار دستجمعی به امریکا فرستادند پس بگیرند تا همان قوم بومی که مالک اصلی امریکا بودند به سرزمین مادری خودشان بازگردانده شوند. تا عدالت برقرار شود. مثلا ترامپ به آلمان برگردد و بایدن به ایرلند یا انگلیس برگردد. شما در امریکا بشریت را به گوشت چرخ کرده تبدیل کردید. کریستف کلمب بی شرف اکسپدیشن یا سفر اکتشافی انجام نداد. نسل کشی کرده این جلاد بی ایمان. آن زمان که ما با سوریه و یمن روابط گرم و دوستانه داشتیم با بومیان امریکا هم روابط تجاری و انسانی هم داشتیم. یک آدم اروپایی بین این بومیان امریکا وجود خارجی نداشته. امریکا فکر میکند یک کسی پیدا نمی شود که با او رو در رو شود. ملاک قضاوت در هیچ جا قدرت نظامی نیست. بلکه عدالت و میزان ملاک قضاوت است. امریکا ترازوی میزان عدالت را بر نمی تابد. امریکا دشمن نسل بشر است و قصد نابودی کل بشریت را دارد باکملها. هنوز مزه گوشت انسان زیر زبان امریکاییان از بین نرفته و دوباره میل گوشت انسان کرده اند.
آخرین اخبار