۹۹ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در زنجان پوشش تحصیلی داده شده اند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی بیش از ۹۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسن مظفری گفت: پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش از دبستان استان زنجان به بیش از ۶۵ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: همچنین پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی بیش از ۹۹ درصد است که در طول سالیان گذشته در رتبه‌ها برتر کشوری نیز قرار داریم.

او افزود: پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم به ۷۹ درصد رسیده که در این راستا همه مناطق محروم با ارسال بسته‌های معتبر کنکور و برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، از امکانات کیفی آموزشی برخوردار شدند که خوشبختانه شاهد افزایش موفقیت دانش‌آموزان این مناطق در کنکور سراسری بودیم.

مظفزی تشریخ کرد: همچنین از دیگر دستاورد‌های معاونت متوسطه، ایجاد شاخه تحصیلی کاردانش بود که گامی موثر در ایجاد اشتغال در سطح جامعه است.

مظفری با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر احداث ابنیه و فضا‌های آموزشی در طول ۴۲ سال گذشته، تصریح کرد: انجام پروژه‌های تحویلی به تعداد ۸۹۳ کلاس درس در دهه اول، ۲۸۵۷ کلاس در دهه دوم، ۱۶۹۳ کلاس در دهه سوم و ۱۰۸۹ کلاس در دهه چهارم انقلاب و آغاز عملیات احداث ۱۶ آموزشگاه در سطح شهر زنجان در سال گذشته نیز از مهم‌ترین اقدامات در این بخش است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در رابطه با نهضت سوادآموزی، یادآور شد: رشد نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان زنجان به میزان ۹۵.۷ درصد طبق سرشماری سال ۱۳۹۶ و ارتقای سطح باسوادی استان از ۳۰ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۸۴ درصد در سال ۱۳۹۵، از جمله مهم‌ترین موفقیت‌های حوزه سوادآموزی استان است. همچنین مرکز آموزشی ویژه کودکان با نیاز‌های ویژه بعد از انقلاب، از مهم‌ترین اقدامت در این بخش است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.