عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرستاران شرکتی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند

معاون توسعه و مدیریت سازمان نظام پرستاری گفت: هنوز اقدامی برای تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به دائمی صورت نگرفته است.

حمیدرضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر موقعیت شغلی پرستاران اظهار کرد: با توجه به آزمون استخدامی که در سال گذشته انجام شد، قرار بود حدود  ۵۲ هزار نفر جذب مراکز درمانی شوند اما این اتفاق نیفتاد و هیچ کدام از نیرو‌های جدید در حال حاضر  مشغول به فعالیت نشده اند.

او افزود: افرادی که در آزمون استخدامی شرکت کردند و قبول شدند  به بهانه‌های  مختلف اعم از  کرونا و بی تدبیری برخی مسئولان،  وارد چرخه فعالیت در مراکز درمانی نشدند.

عزیزی ادامه داد: ما موج اخیر کرونا را پشت سر گذاشتیم که  متاسفانه خیلی‌ها هم آسیب جدی دیدند و در این بین  به شدت با کمبود نیرو مواجه شدیم.

او تصریح کرد: در شهر تهران بیمارستان‌هایی با حساسیت‌های بالا وجود دارند که شاید روال عادی پرستاری هم در آن جا  به خوبی انجام نمی‌گیرد. یعنی برخی بیماران آنقدر شرایط حادی دارند که نه تنها یک پرستار توان نگهداری از او را ندارد بلکه باید چندین پرستار در درمان او فعالیت داشته باشند.

عزیزی گفت: همین الان در کلان شهر‌ها بخش‌هایی  وجود دارند که ۳۰ تا بیمار را تنها به ۲ پرستار سپرده اند تا مراقبت‌های لازم را اعمال کنند.

او با اشاره به حاد بودن شرایط کرونا تصریح کرد: شرایط کمبود نیرو در مناطق محروم به شدت وخیم‌تر است . تاکنون به هیچ کدام از قول‌هایی که دوستان دادند و آزمون‌هایی که گرفته اند،  رسیدگی نشده است.

معاون  توسعه و مدیریت سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: متاسفانه هنوز اقدامی برای پرستارانی که باید از حالت شرکتی به دائمی انتقال پیدا می‌کردند، صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.