پیش بینی خرید تضمینی ۲۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از پیش بینی خرید تضمینی ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد.

ملکی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل خرید که پایان شهریور است میزان ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

ملکی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در ۳۲ مرکز استان مرکزی انجام می‌شود افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و نزولات جوی میزان خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

او با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد ماه از شهرستان‌های ساوه و زرندیه شروع شده اضافه کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون بیش ۲۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که معادل ۷۵ میلیارد تومان محصول خود را تحویل مراکز خرید داده اند پرداخت شده و بقیه مطالبات کشاورزان تا پایان هفته پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: تاپایان فصل خرید مشکل خاصی در بحث خرید گندم و پرداخت‌ها وجود نخواهد داشت و به جز شهرستان‌های سردسیر از جمله خنداب و شازند که در روز‌های آینده وارد مرحله خرید خواهد شددر اکثر شهرستان‌ها خرید آغاز شده است.

ملکی از کشاورزان خواست برای تسریع در فرآیند خرید، قبل از تحویل گندم اطلاعات و مشخصات خود را به موقع در سامانه پهنه بندی ثبت کنند تا به محض تحویل محصول فایل اطلاعات آن‌ها به بانک ارسال شود.

بر اساس مصوبه دولت قیمت تضمینی هر کیلو گندم امسال ۵ هزار تومان تعیین شده است.

سال گذشته در استان مرکزی ۴۲۰ هزارتن گندم برداشت و ۳۴۰ هزار تن گندم مازادبرنیاز کشاورزان خریداری شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.