آنکارا: قصد نداریم نظامیان بیشتری در کابل مستقر کنیم

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به حضور نظامیان این کشور در کابل گفت: ترکیه قصد ندارد نظامیان بیشتری در پایتخت افغانستان مستقر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به تصمیم آنکارا برای دفاع از فرودگاه کابل گفت: ترکیه قصد ندارد نیرو‌های بیشتری را در پایتخت افغانستان بمنظور محافظت از فرودگاه کابل مستقر کند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه قصد افزایش حضور نظامی در افغانستان آن هم در این برهه زمانی را ندارد، گفت: در حال حاضر ما در افغانستان حضور داریم و از این جهت بحث اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر و افزایش قدرت نظامی در این کشور مطرح نیست.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ترکیه قرار است برای برقراری امنیت بیشتر در افغانستان و همچنین محافظت از فرودگاه کابل، نظامیان خود را در این کشور مستقر کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در این راستا اظهار کرده است که، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد بمنظور مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز مدعی شده است که رایزنی‌ها با ترکیه پیرامون تأمین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیرو‌های بین‌المللی ادامه دارد.

آمریکا نیز اعلام کرده است که خروج نیروهایش از افغانستان را با هماهنگی کامل با متحدان آغاز کرده و روند آن تا ۱۱ سپتامبر پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۰
ترکیه تنها کشور قابل اعتماد!
اشغال شمال عراق و سوریه، حمایت از تروریست ها در سوریه، حمله مشترک با جمهوری آذربایجان به ارمنستان در شیوع همه گیری کرونا ، خرید مداوم نفت عراق و سوریه از داعش و ...
تنها کشور قابل اعتماد؟
آخرین اخبار