خطیب جمعه کوهبنان عنوان کرد؛

لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها

حجت الاسلام جعفری گفت: دستاورد‌ خوب قوه قضاییه برگزاری دادگاه‌های علنی مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با دانه درشت ها بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت مسائل بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: خداوند امر می‌کند که امانت را به اهلش واگذار کنید و از طرفی بیان می‌کند که بین مردم به عدالت رفتار کنید.

اوافزود: باید امر را به کاردان واگذار کرد تا قضاوت عالانه صورت گیرد که این مهم از مصداق عمل صالح و از نشانه‌های ایمان است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: هر امانتی صاحبی دارد و هر کس مقام و لیاقت انجام کاری را دارد در کار قضاوت باید عالانه برخورد شود هر چند که طرف آیین و مسلک دیگری داشته باشد.

اوتصریح کرد: قاضی و حاکم باید خودش عادل باشد تا بتواند حکم به عدل کند البته در سایه حکومت الهی قضاوت عالانه صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: باید به مسائل قضایی و اجتماعی توجه شود اگر در جامعه‌ای مردم خیانت در امانت کردند یا ستم در قضاوت شد باید در پیشگاه خداوند پاسخ گو باشند.

اوضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هم مبلغین باید به وظیفه خود که تبلیغ دین اسلام، رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات است عمل کنند و هم مردم در مساجد و نماز جماعت حضوری گسترده داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: باید از حضور گسترده و پرشور مردم در خلق حماسه ۲۸ خرداد تقدیر کرد به رغم این که دشمنان خارجی و معاندین داخلی به هر شکلی حضور مردم را زیر سوال بردند، اما مردم به عشق نظام و لبیک به منویات مقام معظم رهبری و به عشق سردار دل‌ها در انتخابات شرکت کردند و حماسه آفریدند.

اوافزود: باید شکرگزار خداوند باشیم مردم فهیمی داریم که با تمام مشکلات در انتخابات شرکت کردند البته باید از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، نیرو‌های انتظامی و بسیج تقدیر و تشکر کرد و به منتخب مردم در ریاست جمهوری و منتخبین‌مردم در شورا‌ها تبریک گفت.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب شرط کار را در دولت مردمی حفظ کرامت مردم عنوان کرد لذا هم در سیاست خارجی و داخلی محور ما حفظ کرامت است، چون مردم به تغییر رای دادند.

او ادامه داد: باید افرادی شایسته، مردمی و داوطلب مبارزه بافساد در امورات اجرایی انتخاب شوند البته مردم به برجام خوش بین نیستند، بحث موشکی ما هم قابل مذاکره نیست، سیاست خارجی ما هم از برجام شروع نمی‌شود و به برجام ختم‌نمی شود بلکه روحیه استکبار ستیزی در همه موارد باید حفظ شود.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد با رئیس جمهور آمریکا ملاقات نخواهند کرد کسی که دستش در ریختن خود سردار دل‌ها آلوده است قابل اعتماد نیست، در دولت سیزدهم نقدینگی را به سمت تولید داخلی خواهم برد.

او تصریح کرد: پیام حضور مردم تغییر شرایط اقتصادی، اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض، پیام تداوم راه امام، شهدا خصوصا سردار دلها است.

حجت الاسلام جعفری گفت: دستاورد‌های خوبی در قوه قضاییه داشتیم که مبارزه با فساد در راس آنها است لذا شاهد برگزاری دادگاه‌های علنی با مفاسد اقتصادی، برخورد با دانه درشت ها و... بودیم.

اوتاکید کرد: ششم تیرماه سال ۶۰ مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران در حین سخنرانی به دست منافقین ترور شدند، اما خداوند بر ملت ما منت گذاشت که ایشان از این ترور به سلامت ماندند تا سکان انقلاب در دست ایشان قرار گیرد که با حکمت راه امام راحل ادامه پیدا کند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار