گفتگوی مقامات دولتی ترکیه و آمریکا درباره فرودگاه بین المللی کابل

وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد هیئت‌هایی از مقامات پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو بر سر اداره فرودگاه بین المللی کابل وارد آنکارا شدند.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه گفت هیئت‌هایی از آنکارا و واشنگتن درباره زمینه‌های همکاری برای اداره فرودگاه کابل افغانستان گفتگو کردند.

وزارت دفاع ملی ترکیه در صفحه توییتری خود نوشت: یک هیئت متشکل از مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه وارد آنکارا شدند تا در مورد پیشرفت تلاش‌ها برای عملیاتی به منظور نگه داشتن فرودگاه بین المللی کابل صحبت کنند.

در این گزارش آمده است: هر دو طرف توافق کردند که مذاکرات خود را در این باره ادامه دهند. 

آنکارا شش سال است که عملیات نظامی و لجستیکی فرودگاه کابل را اداره می‌کند.

چندی پیش،  حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، در بازدید از مرکز فرماندهی ارتش در مالاتیا اعلام کرد ترکیه همیشه تمام تلاش خود را برای تامین رفاه، آسایش و امنیت برادران افغان خود انجام داده است.

او گفت: از اولین حضور نیرو‌های ترکیه در سال ۲۰۰۲ و همچنین از سال ۲۰۱۵ که تحت ماموریت پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان حضور داریم با نیرو‌های بین‌المللی برای تامین امنیت این کشور مشارکت داشته‌ایم.

گزارش شده است که ترکیه،  برای نگهبانی از این فرودگاه پیشنهاد داده است که در مورد چگونگی تأمین امنیت در مسیر‌های اصلی حمل و نقل و در فرودگاه که دروازه اصلی ورود به پایتخت است، همچنان از فرودگاه مراقبت می‌کند.

آکار تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که منافع هر دو کشور تامین شود. هدف ما ادامه همکاری برای امنیت، آسایش و رفاه برادران افغانستانی‌مان است.

 آمریکا که در پی خروج نیروهای خود از افغانستان است، قصد دارد پس از خروج نظامی‌اش از این کشور، ترکیه را مسئول تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل کند که این تصمیم به شدت مورد انتقاد گروه طالبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار