تاکید امام جمعه تبریز برحضور پر شور و با حماسه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد

نماینده ولی فقیه در استان بر حضور پر شور و با حماسه خاص مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم  نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر حضور ۴۹ درصدی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: به لطف خدا، علیرغم تلاش‌های شبانه روزی دشمنان مردم ما با حضور پر شور و با حماسه خاص خود در انتخابات شرکت کردند که تحسین برانگیز است.


او ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت الله بهشتی افزود: این انتخابات نیز با همه فراز و نشیب هایش پایان یافت، و ۴۹ درصد از مردم شرکت کردند، ۶۲ درصد از این میزان به ریاست جمهور منتخب رای دادند، بدون تردید مهمترین ویژگی این انتخابات این بود که می‌خواستند مردم رای ندهد، در ست است بخاطر وضعیت کرونایی کشور، و ضعف‌هایی که در طول سال‌های گذشته از دستگاه‌های اقتصادی، یا فاصله گرفتن مسئولین میانی از مردم، با عث دلسردی مردم شده بود، اما انتخابات پرشوری داشتیم.

او ادامه داد: همه دشمنان دست به دست هم با پیاده نظام خود به میدان آمدند و در رابطه با سیاه نمایی تلاش کردند، خودی‌ها هم در داخل کشور، تلاش زیادی کردند حضور کم رنگی داشته باشیم، اما در کنار فرایند برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد در چند ساعت اول اختلالی در دستگاه‌های تعرفه رای گیری بوجود آمد و یک اشکالاتی در روند انتخابات ایجاد کرد، اما با این همه مشکلات مردم آمدند و شرکت کردند.

 نماینده ولی فقیه در استان همچنین اظهار داشت: از کسانی که در دولت‌های گذشته، علی الخصوص دولت حاضر که برای مردم خدمت کردند و از روی اخلاص تلاش کرده و شبانه روز در بدنه دولت و ارکان آن تلاش کردند قدر دانی می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت:در ارتباط با ایام تبلیغات انتخابات، گروه‌های اجتماعی رسانه‌ای و فرهنگی در خصوص اصل مشارکت مردم کار‌های زیادی انجام دادند، صدا و سیما که انصافا سنگ تمام گذاشت و شبانه روز تلاش کرد ضمن اینکه از همه دست اندر کاران فرهنگی دستگاه‌های مختلف تشکر می‌کنیم چرا که کار‌های ارزشمندی انجام شد و باعث حضور پرشور مردم شد.

محمد رضا پور محمدی استاندار آذربایجانشرقی هم گفت: انتخابات خوبی در کشور برگزار شد، قبل از انتخابات دو دغدغه مشارکت و امنیت داشتیم و دسیسه چینی‌ها وسیعی توسط معاندین و دشمنان صورت گرفته بود، ولی بالاخره با عنایات خدا و زمان شناسی مردم عرصه‌ای را خلق کرد که شاهد و ناظر ان بودیم ما در انتخابات اسفند ۹۸، تنها ۴۲ درصد مشارکت داشتیم.

او افزود: در این انتخابات مشارکت روی ۴۹ درصد رفت و قوت قلب دوستداران نظام و بیچاره گی خواهان شد، در فضای انتخابات رقبا سعی می‌کنند ضعف‌های دیگران را نشان دهند، اما باید به نقاط قوت هم اشاره کنیم، در دوران دفاع مقدس هم این گونه تحریم نبودیم.

اوگفت: در جامعه ما سرمایه اجتماعی اگر کاهش پیدا کرد یک بخشی بخاطر اینست که همه ایراد می‌گیرند و نقد می‌کنند، باید روی فرهنگ شکر گزاری کار کنیم، با همه محدویت‌ها کار‌های بزرگی انجام گرفته است، ما ضعف فرهنگی و فکری در کشور داریم.

در این جلسه اسناد فرهنگی مصوب (۱۱ سند) و تکالیف شورای فرهنگ عمونی استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.