آغاز سنجش سلامت ۳۰ هزار نوآموز در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تا پایان شهریورماه بیش از ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کردستان سنجش سلامت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سالتحصیلی ۴۰۱ - ۴۰۰ استان کردستان اظهار داشت: طی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در کار‌های عملی و تامین اقلام بهداشتی با مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان همکاری داشته‌اند.

او افزود: تا پایان شهریورماه امسال بیش از ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کردستان سنجش می‌شوند و مهرماه نیز سنجش سلامت نوآموزان پیش‌بستانی شروع خواهد شد که تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: پیش‌بینی ما سنجش بیش از ۵۵ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در استان خواهد بود.

به گفته رنجبر، سال گذشته با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیش از ۸ هزار نوآموز پیش‌دبستانی سنجش شدند که امسال کار ما آسان‌تر است.

او عنوان کرد: امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد پایگاه‌ها از ۴۴ نفر به ۳۳ نفر رسیده و تعداد نفرات تخصصی هم بیشتر شده است.

به گفته رنجبر، نوبت‌دهی و زمان‌های مراجعه برای سنجش در پایگاه‌ها با فاصله است و ترافیک در پایگاه‌ها نخواهیم داشت، پایگاه‌های ب هم از ۳۲ نفر در سال‌های گذشته به ۲۲ نفر کاهش یافته ضمن اینکه تمامی الزامات بهداشتی در سنجش نوآموزان رعایت خواهد شد.

رنجبر یادآوری کرد: تمامی تجهیزات بهداشتی تهیه و در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است و مشکلی از این نظر نداریم.

او افزود: سال گذشته خانواده‌ها با پایگاه‌های سنجش همکاری کردند و با سنجش ۹۹.۸ درصد جامعه هدف این طرح، کردستان جزو رتبه‌های اول شد و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ درصد برسیم و سال آینده هیچ نوآموزی نداشته باشیم که سنجش نشده باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.