عربستان اختلاف و تفرقه همیشگی میان اعراب را به ایران نسبت داد

رئیس مجلس شورای عربستان در ادعایی بی اساس، اختلافات همیشگی میان اعراب را به اقدامات جمهوری اسلامی ایران نسبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، عبدالله الشیخ، رئیس مجلس شورای عربستان با طرح ادعا‌های واهی اختلافات میان کشور‌های عربی و از هم گسیختگی مزمن میان آن‌ها را به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا نسبت داد.

این مقام سعودی بدون توجه به تجاوز نظامی ویرانگر کشورش به یمن، ایران را به هدایت جنگ‌های نیابتی متهم کرد و مدعی شد: ایران از طریق ایجاد فتنه‌های مذهبی و فرقه‌ای کانون‌های تنش ایجاد کرده تا از این طریق ملت‌های عربی را تجزیه و زمینه نفوذ بین آن‌ها و سیطره بر آن‌ها را فراهم آورد!

رئیس مجلس عربستان افزود: جهان عرب چالش‌ها و تحولات بسیار زیادی را پشت سر می‌گذارد، که همه را ملزم به بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و پیامد‌های آن‌ها و نیاز به یافتن بهترین روش‌ها برای رفع و کاهش آن‌ها می‌کند. مواجهه با این چالش‌ها نیاز به اراده واقعی برای ایجاد یک پروژه عرب یکپارچه دارد که شامل سازوکار‌های اجرایی است که آینده کشور‌ها و مردم ما را تعیین می‌کند.

این مقام سعودی در حالی چنین اتهامات واهی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند، که دولت متبوعش از سال ۲۰۱۵ سرکردگی ائتلافی متجاوز را برای مداخله نظامی در امور داخلی یمن به عهده گرفته و با پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی غرب فاجعه بی سابقه انسانی را در یمن رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهسون
۲۱:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اختلاف میان عرب و عجم دیگه قدیمی شده. الان باید بین عرب و عجم رابطه های مهم ایجاد شه تا پیشرفت کنیم و پرچم اسلام رو بالا ببریم
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۲۰:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
عرب،عجم،ترک،دیلم،گیلک،لر،بلوچ،لک،کرد،ترکمان وآذری،قشقایی،فارس،سیستانی،خراسانی،یهود،ارمنی،گرجی و قفقازی،افغان و هزاره و پشتون،آیماق،........
همه وهمه وهمه انسان هستیم این ها فقط عنوان هستند و خداوند ما را برای هدفی معین و برتر خلقت کرده.
اما از همه اینها گذشته: تو ای سعودی تو با ظاهر انسان اومدی.اما باطن بدتراز گراز داری و بدان که مدیون عرب وعجمی.
روزی خواهد رسید که جلوی ایرانی و یمانی خاندانت زانو میزند و یتیمان یمن بر سر بریده ات لگد
بترس از آن روز و از همه مهمتر بترس از یوم الحساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سعودی ها یزیدان زمان هستند با همان حکومت زر و زور و تزویر
آخرین اخبار