جمیری:

برخی طرح‌های فرهنگی بوشهر نیمه‌کاره مانده است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: به علت تخصیص نیافتن اعتبار، تعدادی از طرح‌های فرهنگی که در حوزه انتخابیه شروع شده، نیمه کاره مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: در این نشست برای تخصیص اعتبار به طرح‌های نیمه تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد در سطح حوزه انتخابیه، تقویت فضا‌های مجازی، تقویت کانون‌های مساجد و اعطای کمک هزینه و تسهیلات به هنرمندان استان بحث و گفت گو شد.

او افزود: با توجه به شرایط کرونایی موجود و مشکلاتی که برای هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری ایجاد شده است در این نشست اعطای تسهیلات و کمک‌های مادی و معنوی به هنرمندان استان پیگیری شد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مساجد در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از پایگاه‌های مهم نشر فرهنگ دینی و مبارزه با انواع تهاجم فرهنگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، ادامه داد: با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه جدی به تقویت زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات لازم مورد نیاز این کانون‌ها داشته باشد.

جمیری گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص استفاده از اعتبارات وزارتی و کانون مساجد کشور برای مساعدت مالی و تامین تجهیزات کانون‌های مساجد شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم دستور مساعدت و پیگیری داد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به نیمه تمام ماندن تعدادی از طرح‌های عمرانی-فرهنگی در استان عنوان کرد: استان بوشهر با وجود دارا بودن پیشینه قوی فرهنگی و تاریخی، زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه ندارد و به علت تخصیص نیافتن اعتبار مناسب تعدادی از طرح‌های فرهنگی که در حوزه انتخابیه شروع شده، نیمه کاره مانده یا متوقف شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نشست با وزیر ارشاد گزارشی از وضعیت این طرح‌ها ارائه و مقرر شد با اختصاص اعتبار مناسب طرح‌های نیمه‌تمام زودتر تکمیل شود. همچنین در این نشست برای تخصیص اعتبار به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برای تقویت فعالیت‌های فضای مجازی گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.