انتقاد چین از آمریکا به دلیل روند کند نجات آسیب دیدگان در ریزش ساختمانی در فلوریدا

چین می‌گوید روند کند نجات آسیب دیدگان در ریزش ساختمانی در فلوریدا و اطلاع رسانی‌های ضد و نقیض در این باره نشان از ناتوانی آمریکایی هاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، یک روزنامه دولتی چین روز گذشته در مطلبی نوشت: روند کند امداد و نجات در حادثه ریزش ساختمان در میامی فلوریدا نشان می‌دهد مقامات آمریکایی به هیچ وجه آمادگی مواجه با شرایط بحرانی و مدیریت بحران را ندارند.

هو شی جین، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز در این باره گفت: آمادگی آمریکا برای امداد و نجات‌های اضطراری خیلی بدتر از آن است که مردم تصورش را می‌کنند.

وی پیش بینی کرد پس از این که سر و صدا‌ها در مورد این حادثه فروکش کرد، هیچ یک از مقامات آمریکایی مسئولیت آن را نخواهند پذیرفت.

هو شی جین در ادامه اظهار کرد: کند بودن روند نجات آسیب دیدگان و همچنین خارج کردن اجساد از زیر آوار بسیاری را نگران کرده است. به نظر امدادگران قهرمانانه در حال انجام کارشان هستند، ولی معلوم نیست چرا توده زیادی از آوار همچنان دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: سرعت پایین امدادگران در این حادثه جای تاسف دارد. هر لحظه تاخیر در نجات به این معناست که امید به زنده ماندن برای کسانی که زیر آوار دفن شده اند هر لحظه کمتر می‌شود. تا به حال هیچ مقام دولتی از آمریکا مسئولیت موج سنگین تلفات ناشی از همه گیری کرونا را بر عهده نگرفته است؛ برای همین خیلی بعید به نظر می‌رسد در مورد حادثه ریزش ساختمان در فلوریدا هم کسی در دولت پاسخگو باشد.

وی گفت: این در حالی است که در چین تمامی مقامات و مسئولانی که در کنترل همه گیری کرونا سهل انگاری کرده بودند از مقام خود برکنار شدند.

گفتنی است درپی ریزش یک ساختمان در ایالت فلوریدا آمریکا تاکنون ۱۲ تن کشته شده اند و هنوز از سرنوشت ۱۵۰ نفر دیگر اطلاعی در دست نیست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فلوریدا ، ساختمان ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار