تصرف ۴ منطقه دیگر به دست طالبان در شبانه روز گذشته

در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ منطقه دیگر به تصرف گروه طالبان در آمد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، در شبانه روز گذشته ۴ منطقه در دو ولایت به تصرف گروه طالبان درآمد؛ هرچند نیرو‌های افغانستان نیز پیشرفت‌هایی را در قندوز و تخار به دست آوردند.

طبق اعلام این منابع، مرکز ولسوالی‌های «خواجه عمری» «مقر» و «واغظ» در ولایت غزنی و ولسوالی خوشامند در ولایت پکتیکا در ۲۴ ساعت گذشته بدست طالبان افتادند.

«خداد عرفانی» نماینده مجلس افغانستان اعلام کرد: از ۱۸ ولسوالی در غزنی، من فکر می‌کنم ۷ عدد از آن‌ها به دست طالبان افتاده است. در سه ولسوالی تنها مرکز آن‌ها دست دولت است و در سه عدد دیگر اوضاع تا حدودی خوب است.

«حمید الله نوری» عضو شورای ولایتی غزنی گفت: برخی پایگاه‌ها و ولسوالی‌ها به دست طالبان افتاده اند. در ۲۴ ساعت گذشته دو ولسوالی دیگر نیز به دست شبه نظامیان افتاده است.

پس از دو هفته درگیری در مناطق مختلف قندوز، به ویژه در حومه شهر قندوز، از یکشنبه شب مقداری آرامش و ثبات بار دیگر بر قرار شده است.

نیرو‌های امنیتی دولت افغانستان گفته اند به تلاشهایشان برای تقویت پست هایشان در حومه شهر قندوز ادامه می‌دهند.

«شاه محمود فضلی» سرپرست فرماندهی نخستین هنگ ۲۱۷ گفت: تمام نیرو‌های امنیتی که به مرکز قندوز آمده اند، به مناطق مختلف شهر اعزام شده اند.

گفتنی است پیشتر وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در صورت قدرت گرفتن طالبان در افغانستان مرز‌های خود را با این کشور خواهد بست.

او در ادامه اظهار داشت که پاکستان در حال حاضر ۳.۵ میلیون پناهنده را که از جنگ طالبان با نیرو‌های افغان فرار کرده اند، پذیرفته است و دیگر نمی‌تواند پذیرای تعداد بیشتری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار