روسیه آمادگی سامانه‌های دفاع هوایی خود را در کریمه آزمایش کرد

در حالی که اوکراین و کشور‌های عضو ناتو تمرین‌های نظامی را در دریای سیاه برگزار می‌کنند، روسیه سامانه‌های دفاع هوایی خود را در کریمه آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، روسیه سامانه‌های دفاع هوایی خود را در کریمه (در دریای سیاه) آزمایش کرد. ناوگان  روسیه حدود ۲۰ هواپیمای جنگی، بالگرد، بمب افکن‌های Su-۲۴M و همچنین سامانه‌های موشکی زمین به هوا S-۴۰۰ و  پانتسیر «Pantsir» را در دریای سیاه مستقر کرده است.

 مسکو پیشتر خواستار لغو تمرینات نظامی نسیم دریا قبل از شروع آن شده بود.

 وزارت دفاع روسیه ضمن منتشر کردن بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌ها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه این کشور در حال نظارت بر تحرکات ناو‌های نیرو‌های مسلح مشترک ناتو و سایر کشور‌های شرکت کننده در تمرینات «نسیم دریا ۲۰۲۱» هستند.

مانور «نسیم دریا – ۲۰۲۱» بین ۲۸ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه در دریای سیاه با حضور نیرو‌های ۳۲ کشور و مشارکت ۴۰ کشتی، ۳۰ هواپیما، ۱۰۰ وسیله نقلیه زره پوش و بیش از ۴۰۰۰ سرباز انجام می‌شود.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ناتو از این رزمایش‌ها برای تامین تجهیزات نظامیان اوکراین استفاده می کند.

روز چهارشنبه، سفارت روسیه در واشنگتن با اشاره به اینکه این رزمایش خطر اتفاقات ناخواسته را افزایش می‌دهد و تمایلات نظامی کی‌یف را تشویق می‌کند، آمریکا و متحدانش را به جلوگیری از آموزش در این رزمایش نظامی دعوت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار