آغاز رزمایش نظامی اوکراین و آمریکا در دریای سیاه علیرغم هشدار روسیه

تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و اوکراین با عنوان «نسیم دریا» از امروز در دریای سیاه و جنوب اوکراین آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اوکراین و آمریکا تمرین‌های نظامی مشترک خود را با عنوان «نسیم دریا» از امروز در دریای سیاه و جنوب اوکراین آغاز کردند. بیش از ۳۰ کشور نیز در این رزمایش مشارکت دارند.

تمرین نظامی نسیم دریا  Sea Breez" ۲۰۲۱" دو هفته طول خواهد کشید و حدود ۵ هزار پرسنل نظامی از ناتو و سایر متحدان در آن شرکت دارند. ۳۰ کشتی، ۴۰ هواپیما، ناوشکن موشکی یو‌اس‌اس راس آمریکا و گروهی از تفنگداران دریایی  این کشور نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

اوکراین، هدف اصلی از این رزمایش را کسب تجربه در اقدامات مشترک در طی عملیات‌های صلح و امنیت چند ملیتی عنوان کرده است.

سفارت روسیه در واشنگتن هفته گذشته خواستار لغو تمرین‌ها شد و وزارت دفاع روسیه گفت در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز درباره انتقال انواع تجهیزات و تسلیحات ناتو به خاک اوکراین در پوشش برگزاری رزمایش گفت: این اقدامات از دید ما پنهان نخواهد ماند. اینگونه اقدامات خصمانه خارج از چهارچوب تفاهم‌نامه و توافقنامه علنی صورت می‌گیرد تا اهداف پنهانی را اجرا کنند. آمریکا، ناتو و اوکراین به طور کامل درگیر فعالیت‌های خرابکارانه ضد روسی هستند.

ورود غیرقانونی یک فروند ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه در روز‌های اخیر، که به شلیک اخطار از سوی ناو‌های جنگی و هواپیما‌های سوخوی روسی منجر شد، تنش در این منطقه راهبردی را به بالاترین حد ممکن رسانده است. وزارت دفاع روسیه نیز با هشداری شدید‌اللحن آمریکا و ناتو را از انجام اقدامات تحریک‌آمیز که احتمال وقوع جنگ در دریای سیاه را افزایش می‌دهد، بازداشت.

روابط بین کی‌یف و مسکو پس از ضمیمه شدن کریمه به روسیه و حمایت مسکو از روس تبارهای شرق اوکراین که خواستار پیوستن به روسیه هستند، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار