راه اندازی ۱۵ مرکز تحقیق و توسعه (R&D)در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه اندازی ۱۵ مرکز تحقیق و توسعه(R&D) در بنگاه‌های اقتصادی، واحد‌های فناور و دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه اندازی ۱۵ مرکز تحقیق و توسعه (R&D) در بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های فناور و دانش بنیان استان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ و صدور پروانه تحقیق و توسعه توسط معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت متبوع خبر داد.

او افزود: مراکز تحقیق و توسعه (R&D)، بخش‌های تحقیقاتی مستقلی در واحد‌های تولیدی، فناور و دانش بنیان می‌باشند، که شرایط لازم و کافی را از نظر نرم‌افزاری و نیروی انسانی برای فعالیت‌های تحقیقات توسعه‌ای و تحقیقات کاربردی دارا بوده و بر حسب فعالیت واحد متبوع خود در رشته‌های مختلف صنعتی و معدنی به فعالیت مشغول می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صنایع غذایی و آشامیدنی، دارویی و بهداشتی و آرایشی، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، صنعت سیمان، صنایع سلولزی (چوب و کاغذ)، صنایع لاستیک و پلاستیک، تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک ۱۵ واحد در سطح استان هستند که زمینه ایجاد واحد تحقیق و توسعه را دارند.

صادقی با اشاره به انجام تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی از قبیل جذب، بومی سازی، اصلاح، نوآوری و توسعه فن آوری، مدیریت ضایعات و کاهش آلاینده ها، افزایش بهره وری از طریق سنجش و ارتقاء عوامل، بهینه سازی فرآیند‌های موجود با تاکید بر رسوخ فناوری پیشرفته، طراحی و توسعه محصولات جدید، بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش سهم مواد و منابع داخلی در تولید، کاهش قیمت تمام شده و مواد اولیه تولید، بازاریابی و توسعه بازار محصولات تولیدی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی را از اهداف ایجاد مراکز تحقیق و توسعه برشمرد.

او در پایان، بهره مندی از آئین نامه اجرایی ماده ۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را از مزایای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.