مقام آمریکایی: واشنگتن باید به امنیت افغانستان کمک کند

یک ژنرال آمریکایی حاضر در جنگ افغانستان گفت واشنگتن باید مردم افغانستان را در مبارزه با گروه طالبان کمک کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، آستین میلر، یکی از ژنرال‌های آمریکایی در جنگ افغانستان گفت: در حال حاضر آمریکا در خاک افغانستان تسلیحات نظامی فراوانی دارد و قبل از خروج کامل نیرو‌ها از این کشور باید به مردم افغانستان در مبارزه با گروه‌های افراطی و طالبان کمک کند.

وی در ادامه اظهار داشت: احتمال دارد پس از خروج کامل نیرو‌های خارجی از افغانستان امنیت در این کشور به صورت جدی دچار مشکل شود از این رو تا زمانی که در خاک این کشور حضور داریم باید کمک کنیم امنیت مردم افغانستان حفظ شود و جلوی پیشروی‌های طالبان در مناطق مختلف را بگیریم.

این ژنرال آمریکایی همچنین افزود: از دست دادن برخی مناطق استراتژیک در افغانستان و تسلط طالبان در گذرگاه‌های مرزی می‌تواند برای امنیت این کشور خطرناک باشد و آمریکا باید تا قبل از پایان زمان خروج نیرو‌های خود از افغانستان فکری به حال این اوضاع بکند. شاید این پیشروی‌ها در داخل افغانستان این کشور را دچار یک جنگ تمام عیار داخلی کند.

میلر تاکید کرد: یک راه حل سیاسی دقیق شاید بتواند تنها راه خلاصی مردم افغانستان از این وضعیت باشد. گروه‌های مختلف در افغانستان باید برای رسیدن به یک توافق نامه صلح جامع تلاش کنند.

آمریکا بیش از دو دهه است که به بهانه مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی در افغانستان مداخله نظامی کرده است. با این حال، پس از آنکه مقامات آمریکایی متحمل شکست‌های متعدد در این کشور شده اند حالا تصمیم گرفته اند با دست خالی افغانستان را ترک کنند. بسیاری جنگ افغانستان برای آمریکا را به دلیل ضربه‌های شدید اقتصادی و نظامی به این کشور جنگی دو سر باخت می‌نامند.

با این وجود، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز‌های گذشته در دیدار با مقامات افغانستان تاکید کرده است با این که نیروهای آمریکایی خاک افغانستان را ترک می کنند ولی واشنگتن قصد ترک همیشگی افغانستان را ندارد. اظهاراتی که پس از آن گروه‌های مختلف داخلی از جمله طالبان به آن واکنش نشان دادند و گفتند عواقب هر گونه حضور آمریکایی‌ها پس از اتمام ضرب الاجل بر عهده خودشان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.