ادامه فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان ملایری تا شهریور ماه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از اجرای طرح سنجش سلامت ۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در دو پایگاه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رضا بشری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ابتدای تیر در دو پایگاه دبستان شهید خرسندی واقع در بلوار قائم مقام و دبستان رشد واقع در ۲۰ متری رسالت آغاز شده است و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه امسال حدود  ۴ هزار نوآموز  شهرستان ملایر در طرحسنجش سلامت معاینه خواهند شد افزود: در این طرح روزانه ۵۰ نوآموز با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی معاینه می‌شوند و در صورت بروز مشکل در هر کدام از مراحل ارزیابی، دانش‌آموزان به پایگاه‎‌های تخصصی ارجاع و در نهایت آمادگی آن‌ها برای ورود به مدرسه تأیید می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه متولدان نیمه‌دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴ در این پایگاه‎‌ها سنجش می‌شوند، تصریح کرد: مهم‎ترین بخش در این سنجش نتیجه تست هوش نوآموزان است که با دسته‎ بندی کودکان، مدارس خاص آن‌ها مشخص می‌شود.

بشری با اشاره به اینکه گروه آموزش‌پذیر به مدارس استثنایی، گروه دیرآموز به مدارس عادی، اما با وسایل کمک آموزشی ویژه و نوآموزان با بهره هوش عادی به مدارس عادی معرفی می‌شوند، یادآورشد: سایر موارد مورد سنجش شامل بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، کنترل قد و وزن، آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.