تولیت آستان قدس رضوی:

اراده‌ ملی نیاز حل معضلات حاشیه مشهد است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد با توجه به جمعیت بالا و گستردگی آن از توان استان خراسان رضوی به‌ تنهایی خارج است لذا به اراده‌ای ملی نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: امیدواریم مدیران کشوری، مسئولان خراسان رضوی را برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی‌شده در حاشیه شهر مشهد یاری کنند تا این طرح‌ها و برنامه‌ها هرچه سریعتر اجرایی شده و از این طریق مشکلات مردم ساکن در این مناطق رفع شوند.

او همچنین سفر‌های مسئولان و نمایندگان مجلس را به استان‌های کشور اقدامی بسیار ارزشمند توصیف و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از زمستان سال ۱۳۶۸ سفر‌های استانی خود را با هدف آشنایی مسئولان با مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور با همراهی مسئولان دولتی آغاز کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: رهبر انقلاب تلاش کرده‌اند، این فرهنگ را به مدیران و تصمیم‌گیران کشور تزریق کنند که بروند از نزدیک مشکلات مردم را ببینند تا بتوانند تصمیم‌گیری‌های درست و صحیح در مسیر رفع مشکلات مردم و جامعه اتخاذ کنند.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: آستان قدس نیز به میزان توان و امکانات، با توجه به ملاحظات وقف برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تلاش می‌کند.

او تصریح کرد: آستان قدس رضوی پارسال در همین راستا ۲۷ هزار هکتار زمین را به شهرداری مشهد و سه هزار هکتار زمین هم به کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه این شهر برای ساخت مسکن اعطا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آستان قدس رضوی در مجموع ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خود را پارسال برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد به نهاد‌های مسوول واگذار کرده است.

حجت الاسلام مروی اظهارکرد: این آستان نسبت به مسائل اجتماعی مشهد بی‌تفاوت نیست. نباید عنوان زیارتی، فرهنگی و امام رضایی این شهر کمرنگ شود.

او افزود: دحوالارض (نقطه ایجاد) مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است، زیرا اگر این مضجع شریف نبود شهری به نام مشهد نیز وجود نداشت و نام این شهر نیز به اعتبار شهادت‌گاه امام رضا (ع) گذاشته شده است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: باید مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد حفظ شود لذا نباید گسترش این شهر بگونه‌ای صورت گیرد که در بلندمدت حرم مطهر رضوی به حاشیه رانده شود.

تزریق واکسن، ملی‌گرایی حقیقی بود

حجت الاسلام مروی در ادامه سخنان خود در جمع اعضای سفر کرده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به مشهد همچنین اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تزریق واکسن مقابله با کرونای ایرانی، موجب ایجاد غرور ملی در کشور توصیف و بیان کرد: عده‌ای شعار ملی‌گرایی سر می‌دهند، اما سر در آخور دشمنان این آب‌وخاک دارند. وی ادامه داد: ملی‌گرایی حقیقی، اقدامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام دادند. ایشان با عملشان جوانان دانشمند و نخبه را به تلاش علمی، نوآوری و خلاقیت تشویق کردند، این‌ها به واقع از نعمت‌های الهی است.

او تصریح کرد: بر اساس نوبت‌دهی، مدت‌ها پیش نوبت تزریق واکسن برای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرارسیده بود، اما معظم‌له بخاطر اعتمادی که به جوانان دانشمند کشورمان دارند، فرمودند "به پاسداشت تلاش علمی نخبگان کشور صبر می‌کنم و از واکسن ایرانی استفاده می‌کنم" لذا می‌بایست به این اقدام بسیار ارزشمند بیشتر پرداخته شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین ساخت واکسن ایرانی مقابله با کرونا را تبریک گفت و تاکید کرد: این قبیل موفقیت‌ها باید به خوبی در جامعه بازتاب یابد تا بیش از پیش موجب ایجاد غرور ملی شده و براگیزاننده آن باشد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اواسط هفته پیش با هدف اعمال نظارت میدانی قوه مقننه و وظیفه ذاتی مجلس در خصوص طرح‌های و اقدامات اجرایی برای رفع معضلات حاشیه‌نشینی و تامین مسکن محرومان، به خراسان رضوی سفر کرده‌اند.
انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.