۲۹ مرکز درمان اعتیاد به همت بخش خصوصی در بوشهر فعال است

مدیرکل بهزیستی بوشهر گفت: ۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب،با هدف بهبود و بازتوانی معتادین به همت بخش غیردولتی در این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به آسیب‌های حاصل از اعتیاد بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌های مهم سلامت عمومی محسوب می‌شود که همه گروه‌های جمعیتی و سنی را تهدید می‌کند و زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است.

او مبارزه جدی و تاثیرگذار را با مواد مخدر نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: اعتیاد علاوه بر زیان فردی، آثار زیانباری بر سلامت جسم و روان افراد در جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بر جای می‌گذارد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون ۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد با تلاش بخش غیردولتی در همه شهرستان‌ها و با  هدف بهبود و بازتوانی فعالیت می‌کنند که شامل ۷مرکز سرپایی، ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، یک مرکز درمان جامع بهبود و بازتوانی و ۶ مرکز کاهش آسیب اعتیاد است.


بیشتر بخوانید


حاجیونی گفت: توجه به بازتوانی روانی و اجتماعی افراد بهبود یافته مهم‌تر از مسیر درمان است و تلاش می‌کنیم در کنار هر فرد درگیر اعتیاد به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی آن‌ها توجه کنیم و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.