ورود ویژه دستگاه قضایی به موضوع تصرف در تالاب نفتی

گزارش‌هایی از تصرف و آسیب به تالاب نفتی ساری به دستگاه قضایی رسیده که در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه برخی اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال از وضعیت تالاب نفتی ساری بازدید کردند، گفت: با توجه به اینکه تخریب محیط زیست مصداق تضییع حقوق بیت المال است دستگاه قضایی استان بصورت ویژه به این امر ورود کرده و در حال بررسی گزارش‌های ارسالی است.

او افزود: دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع خشک شدن تالاب نفتی فرح آباد ساری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: موضوع تصرف و آسیب رساندن به تالاب نفتی فرح آباد ساری جزو حقوق عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست و بر همین اساس نشستی نیز با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.


بیشتر بخوانید 
ماجرای ساخت و ساز در تالاب نفتی چیست؟ + تصاویر و فیلم


رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران با بیان اینکه این تالاب نیز همانند سایر تالاب‌ها یکی از زیست بوم‌های با ارزش، زیستگاه گونه‌های آبزیان، پرندگان و گیاهان است، گفت: دستگاه قضایی در این پرونده علاوه بر رسیدگی سریع و قاطع، با جدیت بیشتری نسبت به برخورد با متخلفین، خصوصاً افراد ذی نفوذ اقدام می‌کند و هیچگونه کوتاهی و اغماضی نیز نخواهد شد.

حجت الاسلام صادق اکبری گفت: توجه به محیط زیست در سیاستگذاری‌های کلی نظام جمهوری اسلامی دیده شده است و جرم‌انگاری تخریب عرصه‌های طبیعی، مجازات مؤثر و بازدارنده تخریب کنندگان و الزام آنان به جبران خسارت‌ها نیز یکی از بند‌های مهم این سیاست‌ها است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.