وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

بیابانزایی سومین چالش کره خاکی/ پیشنهاد بسته جامع تامین امنیت غذایی در شرایط خشکسالی

خاوازی گفت: بسته جامع تامین امنیت غذایی در شرایط خشکسالی از سوی وزارت جهاد پیشنهاد شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم روز جهانی مقابله با بیابانزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد که ما باید یک ظرف کافی و با کیفیتی برای تامین غذای خود داشته باشیم.

وی با اظهار نگرانی نسبت به گسترش بیابانزایی افزود: ظرفی که ما امروز برای تامین غذا در اختیار داریم حدود ۱۵ میلیون هکتار است و در طول سال‌های گذشته ۳۲ میلیون هکتار از آن را از دست داده‌ایم که با این وجود گسترش بیابان نگران کننده است.

خاوازی ادامه داد:طی سال‌های اخیر سازمان جنگل‌ها اقدامات خوبی را در راستای مقابله با بیابانزایی همچون جنگل کاری‌های وسیع انجام داده است و همواره برنامه‌های متنوعی در این زمینه دارد که لازمه اقدام پایدار، سیاست‌گذاری کلان در سطح حاکمیت و طراحی ابزار‌های دقیق حمایتی است.

به گفته خاوازی، در حوزه رصد و پایش، پژوهش و حضور دائم مردم برای جلوگیری از بیابانی شدن عرصه‌ها، باید همه ورود کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بیابانی شدن عرصه‌ها را سومین چالش محیط زیستی کره خاکی اعلام کرد و گفت: بسیاری از چالش‌هایی که در طبیعت وجود دارد همچون سیل، فرسایش و مهاجرت مربوط به پدیده بیابانزایی است که باید کنترل شود.

خاوازی در پایان با اشاره به طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی پایدار در شرایط خشکسالی تصریح کرد: ما یک بسته جامع را به دولت پیشنهاد کردیم که مراحل کارشناسی آن طی شده است و تقریبا در سازمان برنامه و بودجه نهایی شده و به زودی به دولت ارسال خواهد شد که شامل تسهیلات برای تولیدکنندگان، امهال وام، تامین  نهاده‌ها و ... است که امیدواریم این بسته در دولت مصوب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار