مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی:

وزارت نیرو برای تامین آب طرح نخلستان در دشتستان آماده نیست

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت:شبکه طرح آبیاری نوین سعدآباد (طرح نخلستان)در حال تکمیل است اما وزارت نیرو برای تامین آب آن آماده نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فریبرز عباسی مشاور وزیر و مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بررسی روند اجرای طرح آبیاری تحت فشار در نخلستان‌های دشتستان، عنوان کرد: آبیاری نوین نقش مهمی در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

او کاهش هدررفت آب، کاهش تلفات و میزان مصرف آب را از مهمترین مزایای آبیاری نوین عنوان کرد و افزود: روش سنتی آبیاری در نخلستان‌ها صدمات زیادی به زیرساخت‌های این باغ‌ها وارد کرده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان دشتستان طرح‌ خوبی را اجرا کرده و در گام نخست دو هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های بخش سعدآباد این شهرستان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


عباسی ادامه داد: فاز اول طرح نخلستان با تکمیل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه هنوز وزارت نیرو برای تامین آب این شبکه آماده نیست، گفت: شبکه طرح آبیاری نوین دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد در حال تکمیل شدن است و باید آب مورد نیاز تامین شود.

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین منابع آب طرح نخلستان از سدهای منطقه از جمله سد رئیسعلی دلواری، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد سامانه‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی در هفت سال گذشته اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.