افزایش خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو با گرمای هوا

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : با توجه به گرمای هوا و تکثیر و فعالیت کنه‌ها در جایگاه‌های نگه داری دام خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو افزایش پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق گزش کنه‌ها و تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود و در فصل بهار و تابستان با توجه به گرمای هوا و تکثیر کنه، خطر ابتلا به این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

او گفت : کشتارغیرمجاز دام همواره یکی از مخاطرات بهداشتی و تهدید جدی علیه سلامت شهروندان بوده و با توجه به اینکه خارج از ضوابط بهداشتی و نظارت دامپزشکی صورت گرفته و از همه مهمتر گوشت استحصالی ناشی از کشتار‌های غیر مجاز دوره پیش سرد را نمی‌گذراند، لذا مهمترین عامل انتقال این بیماری به شمار می‌آید.

یارویسی افزود: با نزدیک شدن به ایام عید سعید قربان و نظر به کشتار‌های خیابانی خارج از نظارت دامپزشکی، توصیه می‌شود شهروندان از مصرف گوشت استحصالی خارج از کشتارگاه به جد خودداری کرده، همچنین افرادی که در کشتارگاه‌های دام مشغول فعالیت هستند باید از لباس کار و لوازم ایمنی مناسب از قبیل دستکش، ماسک، عینک و ... استفاده کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان افزود: دامداران باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و بصورت مستمر در فصل بهار و تابستان با نظارت کارشناسان دامپزشکی نسبت به سمپاشی بدن و جایگاه دام اقدام کنند.

 یارویسی از تیم مشترک کارگروه بهداشت و امنیت غذایی و دستگاه‌های عضو این کار گروه در خواست کرد با جدیت هرچه بیشتر با کشتار‌های خیابانی و خارج از نظارت دامپزشکی برخورد و این اداره را در این رابطه یاری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.