چاپ کتاب زندگینامه ورزشکار شهید سهراب اسماعیلی

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان زنجان از چاپ کتابی با عنوان زندگینامه شهید سهراب اسماعیلی از شهدای ورزشکار زنجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در مهرماه امسال، گفت: برگزاری کنگره و یادواره شهداء بهترین راه برای نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است.

او با اشاره به اقدامات این قشر در راستای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، افزود: در راستای این همایش مسابقاتی از جمله کوهنوردی وپیاده روی در زنجان برگزار شد.


امیری ادامه داد: کتابی با عنوان زندگینامه شهید سهراب اسماعیلی یکی از شهدای ورزشکار آماده و تا زمان برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید چاپ می‌شود که هزینه چاپ این کتاب را اداره کل ورزش و جوانان پرداخت خواهد کرد.

امیری در ادامه بابیان اینکه شهرستان ابهر ۴۰ ورزشکار شهید دارد، افزود: اسناد این شهدای بزرگوار جمع آوری شده و آماده چاپ است.

این مسئول بابیان اینکه برگزاری همایش و کنگره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان موثر است، ادامه داد: در این راستا اقدام به برگزاری مسابقه از وصیت نامه شهداء کرده ایم و هر هفته یک وصیت نامه از شهدا‌ی اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

امیری گفت: بازی‌های بومی و محلی در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  با نام و یاد شهداء و نشان ملی کنگره برگزار می شود.

او افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸ افتتاح و یا مرمت مجموعه‌های ورزشی نظیر استخر شهرستان هیدج و صائین قلعه و باشگاه ورزش‌های باستانی در شهرستان خدابنده بنام شهدای ورزشکار مزین شده است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به دیگر برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان، گفت: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در فضای مجازی و حقیقی، چاپ نسخه دوم کتاب خط هشتم، زندگینامه شهید پرویز عطائی کچوئی، فضاسازی مجموعه ورزشگاه‌های استان زنجان با نشان کنگره و مصاحبه با خانواده‌های شهدای ورزشکار از دیگر برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است.

اوبا اشاره به نصب آب نما در مجموعه ورزشی انقلاب استان زنجان، افزود: این آب نما در بلوار مجموعه ورزشی انقلاب به یاد شهداء سید پرویز عطایی، ابراهیم اصغری و سهراب اسماعیلی نصب می شود.

امیری ادامه داد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید به ویژه شهدای ورزشکار استان زنجان، حدفاصل بین میدان هنرستان تا میدان بسیج به تصاویر شهدای ورزشکار مزین می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.