راه های پیشگیری از تب کریمه کنگو

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : گوشت قرمز را باید به مدت ۴۸ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و سپس مصرف کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه  گفت : تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که عمدتاً به وسیله کنه منتقل می‌شود.

او گفت : این بیماری در انسان پس از گزش کنه و یا له کردن آن روی پوست، تماس با پوست و لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و تماس با خون و بافت‌های بیمار مبتلا و حتی به صورت تنفسی ایجاد می‌شود.

شکیبا با بیان اینکه سلاخان، قصابان، کارکنان شاغل در جگرکی‌ها و کارکنان بهداشتی درمانی در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، افزود: بیماری با شروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی و سپس تظاهرات خونریزی دهنده همراه با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت‌های حیوانات آلوده مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری باید از کشتار‌های غیرمجاز جلوگیری شود ونظارت‌های بهداشتی در زمینه کنترل بیماری باید در سطح استان بیشتر شود.

او با بیان اینکه شهروندان باید از خرید گوشت بدون مهر دامپزشکی خودداری کرده و گوشت را از قصابی‌های معتبر خریداری کنند، گفت: در هنگام خرد کردن گوشت و سایر بافت‌های دام باید حتما از دستکش استفاده شود.

شکیبا افزود: دامداران باید از وسایل ایمنی فردی شامل کلاه، عینک، ماسک، روپوش، چکمه و دستکش لاستیکی استفاده کرده و از دست زدن به کنه و له کردن آن خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.