دو پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در میان دانشمندان یک درصد برتر جهان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پروفسور ایرج نبی پور و دکتر محمدجواد حاجی پور در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر غلامرضا خمیسی‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  بیان کرد: نظام رتبه‌بندی ESI، از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی انتشارات نمایه شده در پایگاه Clarivate Analytics یا همان ISI است که مقالات را بر اساس تعداد استناد دریافت شده در بازه زمانی مشخص نسبت به مقالات هم موضوع خود رتبه‌بندی می‌کند.

او افزود: بر اساس نتایج این رتبه‌بندی در ماه می ۲۰۲۱، دو تن از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: پروفسور ایرج نبی پور، فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم، ۲۶۷ مقاله نمایه شده در پایگاه Clarivate Analytics را تاکنون به منتشر کرده که از این میان، ۵ مقاله به عنوان مقالات پر استناد معرفی‌شده‌اند.

 خمیسی‌پور عنوان کرد: دکتر محمدجواد حاجی پور نیز ۴۳ مقاله نمایه شده در پایگاه Clarivate Analytics منتشر کرده که از این میان، یک مورد به عنوان مقاله پر استناد معرفی‌شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در چند سال اخیر با رشد کمی انتشارات اعضای هیات‌ علمی و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مواجه بوده‌ایم که هم‌اکنون افزایش کیفیت این انتشارات و دریافت روزافزون ارجاعات به مقالات منتشرشده، نوید ارتقای کیفی پژوهش‌های صورت گرفته را می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ گرفته امیدواریم در آینده تعداد بیشتری از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در فهرست‌های معتبر جهانی مطرح شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.