امام جمعه دیر:

سهم دیر از عوارض آلایندگی پارس جنوبی برقرار است/ بدون تحقیق درباره مسائل اظهار نظر نشود

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر حفظ سهمیه دیر از عوارض آلایندگی پارس جنوبی،از فعالان فضای مجازی خواست بدون تحقیق درباره مسائل مطالب منتشر نکنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر در واکنش به انتشار نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در فضای مجازی با موضوع نحوه توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی و حذف نام شهرستان دیر عنوان کرد: انتشار این نامه در فضای مجازی نگرانی‌هایی در بین مردم استان به ویژه شهرستان دیر به وجود آورد و افرادی که در جریان موضوع نبودند عجولانه قضاوت کردند و بدون تحقیق و مطالعه در فضای مجازی مسائلی را مطرح و مسئولان استان و شهرستان را متهم به سهل انگاری و دفاع نکردن از حقوق مردم استان و شهرستان کردند.

او دغدغه مندی و مطالبه گری را از موضوعات مهم در اسلام عنوان کرد و افزود: مطالبه گری و درخواست از مسئولان برای حل مشکلات نیاز جامعه و نقدمنصفانه مسئولان حق همه شهروندان است. اما درمطالبه گری و درخواست از مسئولان رعایت بعضی نکات لازم است.

 امام جمعه دیر ادامه داد: موضوع حذف حق آلایندگی شهرستان دیر مربوط به اواخر سال ۹۸ است و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای با همین مضمون امضا کرده بود که نام دیر در آن نامه حذف، و نام شهرستان‌هایی از استان‌های فارس وهرمزگان جایگزین شده بود.

حسینی گفت: با پیگیری‌های مسئولان استان و شهرستان به‌ویژه نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و در تماس با رئیس دفتر رئیس جمهور این مساله به این صورت حل شد که از جای دیگری بودجه‌ای در اختیار شهرستان‌های استان‌های همجوار قرار دهند و بخشی از عوارض آلایندگی که توزیع نشده بود در خود استان سهمیه بندی و بین شهرستان‌های متأثر از آلایندگی پارس جنوبی توزیع شود.

او بیان کرد: از آن زمان تاکنون در سه مرحله در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سهمیه شهرستان دیر از عوارض آلایندگی پرداخت شده است.

امام جمعه افزود: بنابراین این طور نیست که کسی پیگیری نکرده و از حقوق مردم دفاع نکرده است؛ این تعابیری که در فضای مجازی نسبت به مسئولین به کار برده می‌شود از سر دلسوزی و درد است، اما وقتی از موضوعی اطلاع ندارید از کسانی که مطلع هستند، بپرسید.

حسینی گفت: نشر بعضی از مطالب و تصاویر غیرواقع و بدون تحقیق وپرس وجو کار پسندیده‌ای نیست.درصورت بروز چنین حوادثی سعی کنیم باعث نگرانی خود و دیگران نشویم و موجب تخریب و تهمت به مسئولان را فراهم نکنیم.

او تاکید کرد: جای نگرانی نیست و سهمیه‌ای از عوارض آلایندگی پارس جنوبی به شهرستان‌های خارج از استان داده نخواهد شد و سهمیه شهرستان دیر هم محفوظ است.

امام جمعه دیر گفت: به تازگی هم با پیگیری شهردار و شورای اسلامی دیر، یکی از وکلا از طریق دیوان عدالت اداری، صورتجلسه مربوط به این قضیه را ابطال کرد، که تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ک











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.