بازی آنلاین پسر بوشهری، زمینه‌ساز برداشت اینترنتی از حساب پدر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی فرزندی که در بازی‌های آنلاین اینترنتی، حساب بانکی پدرش را خالی کرده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر برداشت مبالغی قابل توجه از حساب بانکی او به صورت اینترنتی از سوی فرد یا افراد ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های دقیق علمی و تحلیل مستندات ارائه شده از سوی شاکی، صحت برداشت اینترنتی از حساب نامبرده تایید و  مشخص شد که یکی از نزدیکان مالباخته، مرتکب این جرم شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: در نهایت پس از تکمیل شدن تحقیقات افسران پی‌جوی جرایم سایبری، روشن شد که یکی از فرزندان مالباخته برای خرید بازی‌های رایانه‌ای آنلاین یا استفاده از امتیازات جانمایی شده در این بازی‌ها و گاهی رفتن به مراحل بعدی بازی، از موجودی حساب پدر و بدون اطلاع او مبالغ قابل توجهی را هزینه کرده است.

قاسمی تاکید کرد: بارها توصیه کرده‌ایم که والدین باید بر نحوه حضور فرزندان در فضای مجازی، نظارت داشته باشند و آنها را در این بسترها که سرشار از آسیب و تهدید است، رها نکنند و هنگام انتخاب نوع بازی اینترنتی به آنها مشاوره دهند و حتی حداقل یک مرحله، محیط بازی فرزند خود را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در خصوص استفاده از کارت حساب بانکی به صورت اینترنتی، اولین توصیه، حضور در کنار فرزندان در هنگام انجام فعالیت اقتصادی اینترنتی است ولی اگر به هرعلتی این کار، میسر نیست، یک کارت حساب با میزان موجودی متناسب و ضروری و با تعریف سقف برداشت خاص برای فرزندان خود در نظر بگیرند تا زیان بالایی متوجه آنها نشود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از هم‌استانی‌ها درخواست کرد قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، برای استفاده آگاهانه و ایمن به درگاه پلیس فتا به نشانی اینترنتیwww.cyberpolice.ir  مراجعه کنند و از محتواهای بارگزاری شده و آموزش‌ها بهره ببرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.