با پیگیری‌های مرزبانی؛

آب رودخانه مرزی ساری‌سو در ماکو جاری شد

فرمانده هنگ مرزی ماکو گفت:‍ با پیگیری‌های صورت گرفته، بعد از سه ماه قطعی آب از سمت کشور همسایه، دوباره آب در رودخانه مرزی ساری‌سو در این شهرستان جاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ شیرزاد حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی ماکو در گفتگو با خبرنگاران گفت:‍ با پیگیری‌های صورت گرفته، بعد از سه ماه قطعی آب از سمت کشور همسایه، دوباره آب در رودخانه مرزی ساری‌سو در این شهرستان جاری شد.

سرهنگ حاجی زاده اظهار داشت: با خشک شدن رودخانه مرزی ساری سو از اردیبهشت ماه امسال، پیگیری موضوع در دستور کار مرزبانی ماکو قرار گرفت و این پیگیری‌ها اکنون به ثمر نشسته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب در این روخانه مرزی به سمت کشورمان جاری شده است افزود: تا رسیدن دبی آب، به میزان حد نصاب برابر پروتکلهای فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، اقدامات این مرزبانی برای افزایش دبی آب ادامه خواهد یافت.

مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی و فرمانده هنگ مرزی ماکو با اشاره به این که سرمنشا این رودخانه در نقاط مرز ی ترکیه قرار داشته و خشکسالی اخیر هم باعث قطعی جریان آب از سمت ترکیه شده بود ادامه داد: لازم است روستاییان و بهره برداران از این رودخانه مرزی، بیشترین صرفه جویی را در استفاده از آب این رودخانه به عمل آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.