آغاز اجرای طرح جمع آوری متکدیان در مهاباد

فرماندار مهاباد گفت: طرح تشدید جمع آوری متکدیان با تشکیل گروه ویژه توسط عوامل شهرداری در سطح شهر آغاز شده است.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با شناسایی و گرفتن آمار دقیق متکدیان، افراد نیازمند واقعی بین آنان به مراکز نیکوکاری فعال معرفی شده و از پتانسیل آنان برای بهبود وضعیت مالی این افراد استفاده می‌شود.

او افزود: بسیاری از متکدیان سطح شهر استحقاق دریافت کمک مالی را ندارند و از فعالان حوزه رسانه درخواست داریم نسبت به فرهنگ سازی و نحوه برخورد با متکدیان وارد عمل شوند.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردمی در مهاباد بالاست، تصریح کرد: اغلب متکدیان جمع آوری شده مربوط به شهر‌های مجاور بوده که از احساسات شهروندان سوء استفاده می‌کنند.

او با تاکید طرح جمع آوری متکدیان به صورت روزانه توسط شهرداری گفت: همچنین ماهانه طرح‌های ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر که اغلب اقدام به گدایی می‌کنند، انجام خواهد شد.

خدرلو بیان کرد: همچنین پلیس فتا نسبت به شناسایی سایت‌های تبلیغ و معرفی شماره حساب برخی از موسسه‌های غیرمجاز در فضای مجازی اقدام و برای مسدود کردن به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه راهداری نیز باید نسبت به جمع آوری متکدیان بین راهی وارد عمل شود، اضافه کرد: یک شماره تماس مردمی نیز برای اعلام شهروندان مبنی بر فعالیت متکدیان راه اندازی شده و از طریق رسانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.