معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد مطرح کرد؛

هزینه سنگین نگهداری معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد

پاکزاد گفت: خانواده‌های معتادان دستگیر شده توانایی پرداخت هزینه کمپ‌های ترک اعتیاد را برای پاکسازی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد اظهار کرد: نبود اعتبارات کافی برای کمپ‌های ترک اعتیاد که تنها مختص این شهرستان هم نیست، موجب شده کمپ‌های ترک اعتیاد قبل از اتمام فرآیند پاکسازی فرد معتاد دوباره در سطح جامعه رها کنند.

پاکزاد با بیان اینکه هم اکنون هزینه ماهانه نگهداری یک معتاد در کمپ ۱۵ میلیون ریال است، ادامه داد: شهرداری مهاباد باید موظف شود از محل بودجه فرهنگی هر ساله مبلغی را برای کمک به این موضوع در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با اشاره به این مواد مخدر ریشه در تمام بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی دارد، اذعان کرد: مدیران آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه‌های شاد که در اختیار دانش آموزان و والدین است، برای فرهنگ سازی و آشنایی با عوارض و عواقبت مواد مخدر در سطح جامعه با ارایه و تولید محتوا استفاده کنند.

پاکزاد با اشاره به اینکه مرکز دی آی سی مهاباد نیاز به یک پزشک معالج دارد، اضافه کرد: متاسفانه به علت نبود پزشک و همزمان درگیر شدن کادر درمانی به طرح ملی واکسیناسیون در نظر داریم از ظرفیت ارگان‌های نظامی از جمله ارتش برای تامین پزشک معالج در مرکز دی آی سی استفاده کنیم.

هم اکنون ۲ کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۲۰ نفر در سطح شهرستان فعال است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.