کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال چقدر بوده است؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: شاخص نرخ بیکاری نسبت به فصل مشابه در پارسال ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان اعلام شده و بر اساس آن، در بهار ۱۴۰۰، به میزان ۳۳،۳ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر استان از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند این معنا که در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.
 
شهابی نسب افزود: بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر در بهار ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ۸.۲ درصد از جمعیت فعال استان (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

او ادامه داد: این مهم نسبت به میانگین کشوری (میانگین کشوری ۸،۸ درصد) ۶. درصد کمتر است و بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در پارسال (بهار ١٣٩٩)، ۴.۴ درصد کاهش یافته است.
 
شهابی نسب ادامه داد: شیوع بیماری کرونا و به تبع آن، برگزاری مجازی کلاس‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ ها، باعث شده که بسیاری از محصلین و دانشجویان نسبت به گذشته زمان کمتری را به موضوع تحصیل اختصاص دهند و فرصت این را داشته باشند که در مشاغل فصلی (که با توجه به شرایط اقلیمی استان، درصد قابل ملاحظه‌ای از مشاغل را به خود اختصاص داده است) مشغول به‌کار شوند که این امر موجب تبدیل وضعیت این افراد از حالت غیر فعال به فعال (شاغل) می‌شود.

او تاکید کرد: بررسی‌ ها نشان می‌دهد که بخشی از بنگاه‌ ها و موسسات خدماتی که در بهار ۱۳۹۹ به دلیل وخامت شرایط کرونا در کشور و استان تعطیل بودند در بهار ۱۴۰۰ فعال شوند که این امر باعث گردید که تاثیر کاهشی روی نرخ بیکاری داشته باشد.
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.