روایت تکراری از وعده‌های پوچ مسئولان/دوبانده سازی جاده مرگ پس از ۱۱ سال به اتمام نرسیده است

پایان هرسال زمانی است که قرار است پروژه ملی دوبانده سازی جاده بیرجند-قاین از پیچ و خم اعتبارات و وعده و وعید‌ها درآید اما همچنان با گذشت ۱۱ سال عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محور بیرجند-قاین جزو ۱۰ کریدور اصلی کشور است که چابهار را به شمال شرق ایران متصل می کند ، جاده ای ۱۰۰ کیلومتری که جان خیلی‌ها را گرفته و بسیاری را داغدار کرده است.

سرهنگ توفیقی نیا جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: در محور بیرجند _ قاین  ۱۹ و نیم درصد رشد خودرو‌های سنگین نسبت به خودرو‌های دیگر را داشتیم.

مسیری که هم جان می گیرد و هم‌ جراحاتی به بار می‌ آورد که روح را می‌آزارد.

دهقانی رئیس علوم پزشکی بیرجند گفت:  هرسال ۱۰ تا ۱۱ هزار بیمار تصادفی به بیمارستان‌های ما منتقل شدند که قسمتی مهمی از آن‌ها مربوط به تصادفات در محور بیرجند قاین است.

سال ۸۹  تصادفات زیاد در این محور مسئولان را برآن داشت تا این جاده پرخطر را دوبانده کنند.

کارگری که آسفالت قسمتی از این محور را انجام می داد گفت : این جاده ، جاده مرگ است و همیشه در این محور تصادف رخ می‌دهد که اخیرا سانحه ی هولناکی دقایق عمر مادر و کودکی را رقم زد که دل هر کسی را می آزارد. 

داغدیده ای که در این محور عزیز از دست داده گفت : تا کی باید منتظر باشیم؟ چقد باید خانواده‌ها بی سرپرست شوند تامحور دوبانده شود؟

در ۱۱ سال گذشته  تنها ۶۷ کیلومتر این محور دوبانده شده است.

داعی مدیرکل راه وشهرسازی استان گفت:۲۵ کیومتر را فقط در سال ۹۹ زیربار عبور بردیم.

پروژه دوبانده شدن این محور مهم ترانزیتی آنقدر کند پیش می رود که هنوز ۳۳ کیلومتر دیگر آن باقی است.

فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: مشکلات اعتباری برای این محور وجود دارد و این موضوع به کند شدن پروژه دامن زده است.

طی این ۱۱ سال مسئولان مدام وعده پایان سال را دادند ، پاییز ۹۵ بود که مسئولان گفتند سال‌های ۹۶ و ۹۷ این محور به بهره برداری می‌رسد اما به نتیجه نرسید.

در بهمن سال گذشته هم وعده اول تابستان ۱۴۰۰ داده شد اما متاسفانه تیرماه ۱۴۰۰ هم گذشت ولی این پروژه تمام نشد.

پروژه‌ای که در سال ۸۹ هر کیلومترش با ۵۰۰ میلیون تومان قابل انجام بودحالا به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان باید برای هر کیلومتر ان ۱۲ میلیارد تومان هزینه کرد یعنی نیاز به ۳۹۶ میلیارد دیگر است.

با وزیر راه تماس گرفتیم علت تاخیر در ساخت باند دوم را پرسیدم و گفت: پس از پیگیری با ما تماس خواهند گرفت.

در تماس دوباره با وزیر راه خبر خوبی گرفتم.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت : از سازمان برنامه و بودجه موافقت گرفتیم تا بتوانیم از تسهیلات بانکی با تضمین دولت ۴۰ میلیارد تومان دریافت کنیم.

او افزود :امیدواریم با تاخیر حداکثر ۴ ماهه بتوانیم پروژه را به بهره برداری برسانیم.

اما این ۴۰‌میلیارد اختلاف زیادی با رقم مورد نیاز برای اتمام‌ پروژه دارد که وزیر راه گفت فعلا ۴۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق می کنیم و امیدواریم از سایر سرفصل‌ها بتوانیم برای اتمام پروژه بهره گیری کنیم.

پایان هرسال زمانی است که قرار است این پروژه ملی از پیچ و خم اعتبارات و وعده و وعید‌ها درآید.

روایتی تکراری از وعده مسئولان برای اتمام دوبانده سازی جاده بیرجند – قاین که همچنان با گذشت ۱۱ سال عملی نشده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار