محکومیت داروسازی که در بدترین شیوع مننژیت در آمریکا دست داشت

یک داروساز که در همه‌گیری نوعی از مننژیت در آمریکا دست داشت، به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «گلن آدام چین» داروسازی که در شیوع نوع خاصی از مننژیت در سال ۲۰۱۲ نقش داشت، در دادگاه به زندان محکوم شد.

چین، ۴۶ ساله، داروسازی از ماساچوست آمریکا بود که در سال ۲۰۱۲ باعث ایجاد بدترین نوع همه‌گیری در نوعی از مننژیت در آمریکا شد و اکنون دادگاه او را به ۱۰-۱۲ سال زندان محکوم کرده است.

پیشتر دادگاه حکم ۸ سال زندان برای او صادر کرده بود، اما امروز (چهارشنبه) در رای دادگاه تجدید نظر و حکم او ده الی دوازده سال زندان اعلام شد.

چین سرپرست سابق شرکت داروسازی New England Compounding Center of Framingham در ماساچوست است که استروئید‌های آلوده را وارد بازار کرد و بزرگترین شیوع مننژیت در آمریکا را رقم زد. در این همه‌گیری ۷۹۳ نفر در آمریکا به این نوع عفونت مبتلا شدند و در این میان بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

اکنون چین درحالی در دادگاه محاکمه شد که دو هفته پیش بنیانگذار این شرکت داروسازی از سوی دادگاه به ۱۴ و نیم سال حبس محکوم شد. هر دوی این افراد در سال ۲۰۱۷ به کلاهبرداری از مشتری‌های شرکت داروسازی خود متهم شدند، اما در آن سال از اتهام قتل درجه ۲ در ۲۵ مورد ازآن‌ها رد اتهام شد.

دادستان‌ها اعلام کردند که چین علاوه بر نظارت بر اتاق‌هایی که دارو‌ها در آن‌ها ساخته می‌شد، کارکنان را در حمل‌ونقل و استفاده از مواد منقضی شده و چشم‌پوشی از آلودگی دارو‌ها هدایت می‌کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار