فروش اطلاعات آرامکو توسط هکرها

گروه هک ZeroX اطلاعات لو رفته از آرامکو را به فروش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سرقت یک گروه هکر تا ۱ ترابایت داده از پیمانکاران شرکت نفت عمومی و گاز طبیعی عربستان سعودی، آرامکو آخرین قربانی حمله هک شد و این گروه در حال حاضر تهدید به فروش داده‌های به سرقت رفته کرده‌اند.

به گفته Bleeping Computer، یک گروه جنایی سایبری که خود را ZeroX معرفی کرده‌اند، پس از نفوذ به سرور‌های پیمانکاران این شرکت بزرگ نفتی، به داده‌های متعلق به آرامکو سعودی دسترسی پیدا کرده‌ و اگرچه نحوه دسترسی ZeroX به سرور‌ها مشخص نیست، اما آن‌ها ادعا می‌کنند از یک آسیب پذیری روز صفر برای ارتکاب سرقت سو استفاده کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


این شرکت نفتی اعلام کرده که این هک اطلاعاتی مربوط به یک پیمانکار بوده و ارتباطی با سیستم‌های آرامکو ندارد و آرامکو نیز به Bleeping Computer اعلام کرده که این شرکت از انتشار برخی اطلاعات این شرکت مطلع شده که در اختیار پیمانکاران بوده است.

آخرین جزئیات از اطلاعات لو رفته آرامکو

فروش اطلاعات آرامکو توسط هکرها

آرامکو تاکید کرده که افشای این اطلاعات هیچ تاثیری بر روی فعالیت‌های آن‌ها نداشته و در حال حاضر از نظر سایبری، امنیت بسیار بالایی دارد. در این راستا گروه ZeroX نیز مدعی شده که اطلاعات از هک شبکه و سرور‌های آرامکو در سال گذشته به دست آمده و در حال حاضر در دارک وب قرار است به فروش برسد.

گفتنی است؛ در حال حاضر قیمت فروش این اطلاعات از پنج میلیون دلار شروع شده و اسنادی متعلق به پالایشگاه‌های آرامکو، اطلاعات شخصی بیش از ۱۴ هزار کارمند، اطلاعات پروژه برای سیستم‌ها، اسناد مربوط به قیمت گذاری و تحلیل‌های داخلی و همچنین اطلاعات امنیتی نظیر آدرس‌های آی پی، نقاط دسترسی وای فای و دستگاه‌های اینترنت اشیا در آن وجود دارد و گروه هکر نیز با ۵ خریدار مذاکره داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار