بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه دچار خسارت شد

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل در ۱۶ روستای این شهرستان، موجب شد تا به هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی کشاوزی این شهرستان خسارت وارد شود.

علی پیر مرادی مدیر جهاد کشاورزی ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: میزان خسارت برآورده در این حوادث  ۷۷۵ میلیارد ریال برآورد شده است

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده ۱۲ روستای بخش انزل و چهار روستای بخش صومای برادوست دچار خسارت ناشی از سیل و تگرگ شده است.  
 
وی افزود: در جریان سیل و بارش تگرگ به هزار و ۹۴ هکتار از اراضی زراعی و محصولات مختلف از جمله گندم، جو، نخود، یونجه، گوجه و محصولات جالیزی نیز افزون بر ۳۲۳ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.   
 
پیر مرادی در باره خسارت وارد شده به محصولات باغی نیز افزود: ۸۳۵ هکتار از باغات این شهرستان، از جمله انگور، سیب، هسته دارها، بادام، گردو و پسته درگیر سیل شده که ارزش ریالی خسارت واردشده ۴۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است.  
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در زمینه خسارت وارد شده به بخش دامپروری اظهار داشت: ۲۲۱ راس دام به ارزش  پنج هزار و ۶۸۰ میلیون ریال و ۱۱۰ کندوی زنبور عسل به ارزش ۶۶۰ میلیون ریال دچار خسارت شده است.  
 
وی با اشاره به عوامل غیر مترقبه از جمله سرمای شدید هوا، گرد و غبار، بارش برف، سیل، طوفان و تگرگ و متضرر شدن کشاورزان نیز اضافه کرد:  خیلی از این حوادث قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.  

انتهای پیام/ ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.