فعالیت مرکز بازپروری بانوان در چهارمحال و بختیاری

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک مرکز بازپروری بانوان متشکل از خانه سلامت و خانه امن در استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اشرف عسگری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خانه سلامت ویژه افراد در معرض خشونت است، ممکن است دختر یا زنی مورد تعرض برادر و یا پدر خانواده قرار بگیرد که پس از اعلام گزارش از سوی خود شخص یا دیگران، فرد مورد نظر در این مرکز پذیرش می‌شود؛ خانه امن تنها مربوط به خشونت نبوده و مشکلات بیشتری را دربرمی‌گیرد.

او افزود: اگر لازم باشد، با شخص متهاجم نیز صحبت می‌شود، اگر تشخیص داده شد که در صورت ارجاع شخص به خانه، ممکن است فرد مجددا مورد تعرض قرار بگیرد، از این کار ممانعت به‌عمل آمده و برای شخص برنامه بازتوانی درنظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: مرکز بازپروری متشکل از خانه سلامت و خانه امن است و یک مرکز بازپروری در استان وجود دارد که این مرکز مربوط به بانوان و دختران بوده و برای آقایان مرکز بازپروری تعریف نشده است.

او گفت: مرکز بازپروری و اورژانس اجتماعی در یک مکان قرار داشته و به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده است.

عسگری تصریح کرد: مجموعه خدمات این مرکز شامل بررسی مشکل موجود، پیدا کردن راه‌حل و شناختن ظرفیت‌های مددجو برای بازتوانی است و در انتها فرد طی شش ماه بازتوانی می‌شود.

او اظهار داشت: افراد در معرض آزار و آسیب جنسی باید این موضوع را اطلاع دهند، آن‌گاه اقدامات لازم و خدمات مشاوره را دریافت می‌کنند و حتی اگر تمایل داشته باشند می‌تواند پیگیر حق خود شوند.

او بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌های سلامت در محلات آسیب‌پذیر مستقر شده و آموزش دختران و خودمراقبتی از آنان، محور جلسات است.

عسگری گفت: اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها مستقر هستند و تعداد افرادی که با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند، محدود است به‌همین دلیل مرکز بازپروری در شهرستان‌ها تاسیس نشده است در صورت ضرورت نگهداری از افراد آسیب‌دیده، شخص مورد نظر به شهرکرد انتقال داده می‌شود.

او ادامه داد: گرمخانه مخصوص تکدی‌گران بوده و زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند، افرادی که سرپناه ندارند در این مراکز نگهداری می‌شوند، یک وعده غذای گرم در روز به این افراد داده می‌شود و به جای تکدی‌گری، شغلی برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار