مولوی در نطق میان دستور:

استقرار نظام پرداخت معلمان روی هوا مانده است

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس به بیان انتقاداتی از عدم استقرار نظام پرداخت معلمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه بندی حق معلمان است، ولی از سال ۹۰ در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در سال ۹۲ در سیاست‌های کلی ایجاد تحول، در سال ۹۵  در قانون برنامه ششم دولت را مکلف کردند که استقرار نظام پرداخت برای معلمان ایجاد شود و هم اکنون ۵ سال از این موضوع می‌گذرد، دولت آخر سال ۹۹ لایحه دست و پا شکسته را تحویل مجلس کرد و نمایندگان با آرای قاطع به احترام معلمان و احترام نظم تعلیم و تربیت به آن رای دادند.

مولوی در ادامه بیان کرد: کمیسیون آموزش با حضور همه اعضا و حضور مرکز پژوهش‌ها لایحه را اصلاح کرد و انتظار می‌رود هیئت رئیسه روند اجرایی لایحه را به شکلی بارگذاری کنند که نماینده‌ها بتوانند پیشنهادشان را بدهند تا در نهایت بتوانیم اختلاف حقوق معلمان و سیار کارکنان را تامین کنیم. قرار بود در سند تحول به معلمان منزلت ببخشیم و به معیشت آن‌ها منزلت بدهیم، الان وقتش است که این تصمیم عملیاتی شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوزستان درگیر بسیاری از مشکلات است و مشکل آب فقط یکی از مشکلات این استان است، خوزستان سال‌هاست از مدیریت کلان رنج می‌برد و استاندار خوزستان بلای بزرگی به سر خوزستان آورد که بعد رئیس سازمان استاندارد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: ناکارآمدی‌ها در استان خوزستان گواه ماکارآمدی استاندار سابق خوزستان است. نرخ بیکاری در خوزستان بیداد می‌کند، هر زمان از آب خوزستان سخن می‌گوییم اصل ۴۴ قانون اساسی که آب حق اساسی حق همه مردم است مطرح می‌شود. عدم تبعیض و عدم ایجاد مشکلات زیست محیطی در قانون اساسی مشخص شده، آیا خوزستان مصداق اصل ۲۶ قانون اساسی نیست؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار