در گردهمایی شهرداران بوشهر مطرح شد؛

از ضرورت تلاش شورای ششم برای حضور شهردارانی کارآمد تا صدور دستور قضائی برای ۱۶ عضو شورای پنجم

استاندار بوشهر گفت: از شورای ششم انتظار است از شهرداران با ظرفیت، کارآمد و توانمند در مدیریت شهری استفاده کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استاندار بوشهر در گردهمایی مشترک شهرداران این استان با اشاره به نقش مهم شورا‌های اسلامی در آبادانی و تحقق مطالبات مردم بیان کرد: اگر شورا‌ی شهر‌ها و روستا‌ها بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کنند نقش تأثیرگذاری در حوزه‌های گوناگون و تحقق مطالبات مردم خواهند داشت.

او، اخلاص، سلامت اخلاق و مالی، کارایی و کارآمدی را مهم‌ترین ویژگی شهردار دانست و با اشاره به شرایط اقتصادی بسیار سخت کشور در ۴ سال گذشته عنوان کرد: با این وجود بیشتر شهرداران استان بوشهر در این شرایط صادقانه فعالیت کردند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در دوره پنجم شورا به شهرداری‌های ۴۰ گانه استان بوشهر پرداخته شد، افزود: ۸۰ تا ۹۰ درصد طرح‌های عمران شهری استان بوشهر تکمیل شده است.

گراوند تاکید کرد: انتظار است شورای ششم از شهرداران با ظرفیت، کارآمد و توانمند در مدیریت شهری استفاده کنند.

انتخاب ۵۳ شهردار برای ۴۰ شهر در دوره پنجم شورا

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر هم با ارائه گزارشی از فعالیت شهرداران در دوره پنجم شورا‌های اسلامی شهر‌ها، گفت: در این دوره ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه به شهرداری‌های استان پرداخت شد که ۳ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمرانی بود.

حمید بردستانی از افتتاح هزار و ۶۰۰ طرح در این مدت خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان پرداخت شد و البته برخی از طرح‌ها هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه شورای ششم از ۱۴ مرداد فعالیت خود را آغاز می‌کند، ادامه داد: ۲۱۰ نفر شامل ۱۹۱ نفر مرد و ۱۹ زن در شورای اسلامی شهر‌های استان بوشهر حضور دارند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر با بیان اینکه از ۲۱۰ عضو شورای پنجم، ۱۴۱ نفر در انتخابات شورای ششم شرکت داشتند، عنوان کرد: از میان اعضای شورای پنجم، ۱۶ نفر با صدور دستور قضائی از ادامه فعالیت بازماندند.

بردستانی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای اعضای دوره ششم شورا‌های شهر استان بیان کرد: در دوره پنجم شورا‌ها، ۵۳ شهردار برای ۴۰ شهر استان انتخاب شد که در این دوره ۱۱ شهردار استعفا کردند و ۲ شهردار هم استیضاح شدند.

کاهش استفاده از آب آشامیدنی برای فضای سبز شهری 

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر نیز بیان کرد: در سه سال گذشته ۷۵۰ طرح با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در ۴۰ شهر استان افتتاح شد که دفتر فنی بر آن‌ها نظارت کامل داشت.

سید موسی موسوی با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر‌های استان، افزود: کمربند سبز شهر‌های استان اکنون به ۶۵ هکتار رسیده است.

او ادامه داد: میزان استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز شهری در استان از  ۳۰ درصد به ۱۳ درصد رسیده است که این مقدار به صفر خواهد رسید.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر همچنین بیان کرد: ۱۲۲ نقطه حادثه‌خیز در شهر‌های استان اصلاح مسیر شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.