مدیر جهاد کشاورزی ساوه خبرداد؛

انار ساوه با کیفیت‌ترین و متنوع‌ترین انار کشور

شریفی گفت: بیشترین تنوع تولید و بهترین انار صادراتی در کشور از آن شهرستان ساوه است.

شریفی مدیر جهاد کشاورزی ساوه   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: بیشترین تنوع تولید و بهترین انار صادراتی در کشور از آن شهرستان ساوه است.

شریفی با بیان اینکه همچنین از نظر سطح زیرکشت انار شهرستان ساوه استان مرکزی بعداز استان فارس رتبه دوم کشور را دارد افزود: جایگاه و خواستگاه تولید انار با کیفیت  شهرستان ساوه است.

او اضافه کرد:   هر گونه تحقیقات علمی و فنی مورد نیاز کشاورزان باید در حوزه جعرافیایی این منطقه صورت بگیرد و ارسال نمونه‌ها و فعالیت‌های کشاورزی به مرکز استان غیر ممکن است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه دهه ۷۰، سطح زیر کشت انار در ۸ استان کشور ۱۷ هزار هکتار بود، اما اینک تولید این محصول در ۲۷ استان کشور اقدام به کشت انار می‌کنند که تقریبا ۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است اظهار کرد: در مقایسه با این آمار در سطح ساوه شاهد افزایش و ارتقا جایگاه تولید انار هستیم.

او ادامه داد: قبل از تحریم‌ها در این شهرستان خرید مستقیم، بسته بندی و صادرات انار از سوی ۳۰ شرکت از کشور‌های مختلف مانند کره جنوبی، ژاپن، آلمان و... را داشتیم و گواهی قرنطیه ۲۷ هزار تن از این محصول را صادر کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه تنوع تولید انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان را در سطح استان مرکزی ممتاز و قطب تولید عنوان کرد و افزود: اختصاص منابع و استفاده از ظرفیت‌های موجود؛ می‌طلبد تا مسئولین استانی با نگاه عدالت محورانه نسبت به توزیع امکانات اقدام نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.