رزمایش مشترک آمریکا و عربستان در ریاض

منابع محلی اعلام کردند پدافند هوایی عربستان به همکاری آمریکا یک رزمایش مشترک نظامی را در ریاض آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، خبرگزاری‌های عربستان اعلام کردند رزمایش پدافند هوایی-موشکی این کشور و آمریکا در ریاض، پایتخت عربستان آغاز شده است.

خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) امروز دوشنبه گزارش داد کنفرانس برنامه ریزی برای این رزمایش مشترک پدافند هوایی و موشکی در مرکز عملیات نیروی هوایی، در پایگاه هوایی «ملک سلمان» در مرکز ریاض بین متخصصان نیروی هوایی عربستان سعودی و نیرو‌های دفاع هوایی آمریکا به پایان رسیده و رزمایش مشترک این دو کشور در پایتخت عربستان شروع شده است.

این خبرگزاری در ادامه ادعا کرد: شایان ذکر است که هدف این رزمایش حفظ امنیت و ثبات منطقه با شبیه سازی تهدیدات احتمالی هوایی است.

برنامه ریزی این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که نیرو‌های یمنی در واکنش به محاصره، تحریم و جنگ علیه این کشور از سوی عربستان و آمریکا، حملات خود را با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک علیه پایگاه‌های نظامی و حساس عربستان سعودی ادامه می‌دهند.

نیرو‌های مسلح یمن بامداد پنجشنبه گذشته عملیات پهپادی را علیه ائتلاف متجاوز سعودی صورت دادند. سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در این راستا مدعی شد؛ یک فروند پهپاد انفجاری از سوی نیرو‌های یمن به جنوب عربستان سعودی ارسال شده بود که این ائتلاف همانند همیشه توانست آن را رصد و منهدم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
فیلمش رو بزارید.
آخرین اخبار