اقدام رژیم سعودی در کوچ اجباری مردم یمن

وزارت امور مهاجران یمن اقدام رژیم سعودی در کوچ اجباری یمنی‌ها از مناطق جنوبی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، وزارت امور مهاجران یمن در بیانیه‌ای تصمیم مقامات سعودی را به کوچاندن و تبعید یمنی‌ها از مناطق نجران، جیزان، عسیر، الباحه و همه مناطق جنوبی به شدت محکوم کرد.

بر این اساس، در این بیانیه آمده است بر اساس تصمیمات مربوط به کوچاندن اجباری، به صاحبان و مالکان مراکز تجاری، نهاد‌ها و موسسات چهار ماه فرصت داده شده است تا این تدابیر را اتخاذ و کارگران یمنی را به جایی دیگر منتقل کنند و به جای آنان از کارگرانی از کشور‌های دیگر استفاده کنند.

بر اساس این بیانیه، یمنی‌ها دهه هاست که در این مناطق حضور دارند و املاک و مراکز تجاری و سرمایه‌هایی دارند که بر اساس نظام کفالت به نام سعودی‌ها ثبت شده است. تدابیر قلدرمآبانه و زورگویانه سعودی در حق مهاجران یمنی با ابتدایی‌ترین حقوق انسان تناقض دارد و ما از حقوق یمنی‌ها دفاع می‌کنیم و برای استیفای آن به دادگاه‌ها و سازمان‌های بین المللی متوسل می‌شویم.

وزارت امور مهاجران یمن تاکید کرد از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های حقوق بشری ذیربط می‌خواهیم در قبال اقدامات متناقض سعودی‌ها علیه یمنی‌های ساکن در اراضی عربستان احساس مسئولیت کرده و موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، جنگ یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار