طرح شهید سلیمانی هیچگاه در بوشهر، متوقف نشد

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: تا زمانی که واکسیناسیون به پوشش قابل قبول برسد، بسیج جامعه پزشکی استان در کنار حوزه سلامت استان است.

مرادعلی فولادوند، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد چگونگی اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدای کار در استان بوشهر با قوت آغاز شد و ادامه پیدا کرد که تاثیرات بسیار خوبی هم در کنترل همه گیری کرونا در استان بوشهر به جای گذاشت.

فولادوند گفت: از ابتدا تا کنون طرح شهید سلیمانی در استان ما به هیچ وجه متوقف نشده ، در دو سه ماه اخیر،  نوساناتی در ارائه خدمات وجود داشته است اما تمام زیر بنا‌ها به گونه ای فراهم شد که اجرای طرح، همچنان برقرار باشد.

او افزود: در حال حاضر ۱۲۰ تیم مراقبتی با ۵۷۰ نفر عضو در حال فعالیت در این طرح هستند؛ همچنین ۱۸۱ تیم نظارتی با ۴۰۸ نفر و ۱۰۷ تیم حمایتی با ۲۳۵ عضو از اعضای بسیج و در مجموع ۱۲۱۳ نفر در قالب تیم‌های سه‌گانه مراقبتی، نظارتی و حمایتی همچنین در استان بوشهر فعال هستند و خدمات رسانی می‌کنند.

فولادوند گفت: با آغاز پیک پنجم بیماری، همکاری‌های جدیدی بین وزارت بهداشت، سازمان بسیج مستضعفین و بسیج جامعه پزشکی به وجود آمده است؛ در شرایط کنونی در قرارگاه‌های استانی و شهرستان‌ها این طرح را فعال کرده ایم و همه دست اندرکاران و فعالان این دستگاه در حال خدمات رسانی هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر ادامه داد: مهمترین مسئله برای ما بالا بردن پوشش واکسیناسیون در کشور و به ویژه در استان بوشهر است که در طرح شهید سلیمانی قسمتی از کار را روی افزایش واکسیناسیون متمرکز کرده ایم.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ۱۷ مرکز واکسیناسیون در سطح استان دارد، ولی برای سریعتر شدن پوشش واکسیناسیون، نیازمند افزایش این مراکز هستیم. علاوه بر یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون که توسط دانشگاه علوم‌پزشکی‌بوشهر برپا شده بود؛ در طرح شهید سلیمانی  مرکز تجمیعی واکسیناسیون دیگر را در هفته گذشته در بوشهر ایجاد کردیم.

فولادوند گفت: لازم است تا زمانی که واکسیناسیون به یک پوشش قابل قبول برسد، بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در کنار مجموعه حوزه سلامت استان باقی بماند و حتی در صورت لزوم به توسعه مراکز واکسیناسیون نیز پرداخته شود. همه اینها منوط به این است که بتوانیم واکسن را به موقع تامین کنیم و در اختیار همشهریان خود قرار دهیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: پس از نیاز تامین به موقع واکسن، نیاز دوم ما تامین کیت‌های تشخیصی است. متاسفانه مدتی است در استان بوشهر تست‌های فوری نداریم و این مشکل برای رهگیری بیماران، ما را دچار دردسر کرده است، زیرا با رهگیری به موقع و سریع بیماران می‌شود، اپیدمی را کنترل کرد و در پیشگیری از سرعت انتشار ویروس موثر بود.

فولادوند گفت: تقاضا داریم وزارت بهداشت این مسئله را نیز تامین کند تا ما در موضوع کنترل بیماری و غربالگری جمعی همچنین جداسازی بیماران موفق باشیم؛ علاوه بر آن یکی دیگر از نیاز‌های اساسی ما تست‌هایی است که بتواند جهش‌های جدید ویروس را نیز شناسایی کند.

او بیان کرد: تاکنون حدود ۱۶۲ هزار نفر را از تماس‌های نزدیک رهگیری کرده ایم. ۱۲۰۰ نفر جداسازی در منزل داشته‌ایم، ۱۵۶ هزار مورد بازدید توسط تیم‌های نظارتی ما صورت گرفته که ۲۰ هزار مورد از آن‌ها توسط اعضای بسیج نظارت شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۴ هزار اخطار در مورد کسبه و اصنافی که در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهل بودند، داشته ایم؛ گفت: همچنین ۹۶۰ مورد پلمب مراکز متخلف و ۳۱۵۰ خانوار نیازمند را در قالب کمک‌های حمایتی مدیریت کرده ایم. طبق آمار ۵۸ هزار مورد واکسن نوبت اول و ۲۰ هزار تزریق واکسن دوز دوم نیز داشته‌ایم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار