رئیس کارخانه چغندر قند شیروان:

امسال ۲۵۰ هزار تن چغندر قند در شیروان فرآوری می‌شود

هادی کاظمیان گفت: امسال ۲۵۰ هزار تن محصول چغندرکاران خراسان شمالی و سایر نقاط کشور در کارخانه چغندر قند شیروان جذب و فرآوری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، هادی کاظمیان رئیس کارخانه چغندر قند شیروان گفت: پیش بینی شده امسال ۱۴۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تن چغندر در قالب قرارداد منعقد شده با کشاورزان در این کارخانه جذب شود و مابقی این محصول از سایر چغندرکاران کشور تامین می‌شود.

کاظمیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، بیشترین میزان جذب چغندرقند ۳۰۰ هزار تن و پارسال ۲۰۰ هزار تن بود گفت: با توجه اجرای کشت پاییزه چغندر قند در استان عنوان کرد: پارسال محصولی از کشت پاییزه چغندر قند به ما تحویل نشد، امسال ۷۴ هزار تن چغندر قند کشت پاییزه جذب شد.


بیشتر بخوانید


او درباره جذب شکر خام در کارخانه قند شیروان گفت: با توجه به قرارداد منعقد شده، ۵۵ هزار تن شکر در این کارخانه تصفیه می‌شود که تاکنون ۴۵ هزار تن از این میزان جذب شده است.

رئیس کارخانه چغندر قند شیروان عنوان کرد: تاکنون ۲۵ هزار تن شکر خام تصفیه و به دولت تحویل داده شده است و مابقی هم به تدریج تصفیه می‌شود.

ظرفیت کارخانه قند شیروان جذب سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندر قند است.

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، استان از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشتزار‌های چغندر کشور در تولید ۱.۵۱ درصد این محصول سهم دارد.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.