ساخت ٣ مستند از رشادت‌های مادران شهداء در زنجان

دبیرکمیته بانوان کنگره ٣٥٣٥ شهیداستان زنجان از ساخت ٣ مستند از رشادت‌های مادران شهداء برای کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رمضانی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بابیان اینکه یاد و خاطره حماسه‌هایی که فرزندان این مرز و بوم برای اعتلای ایران اسلامی خلق کردند باید در اذهان مردم به ویژه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب ماندگار شود، گفت: برگزاری کنگره بهترین راه برای نشان دادن ازخودگذشتگی شهداء است.

او با بیان اینکه از اواسط سال گذشته دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان فعال شده است، افزود: ۲۲ کمیته برای کنگره مشخص و به روسا و دبیران کمیته‌ها مسئولیت‌هایی واگذار شد که یکی از کمیته ها، به عنوان کمیته بانوان تعیین شد.

رمضانی بابیان اینکه تمامی برنامه‌های این کمیته با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی اجرا می‌شود و بیش از ۵۰ عنوان برنامه به این نهاد‌ها پیشنهاد و مورد استقبال قرار گرفت، ادامه داد: از این تعداد برنامه ۶ عنوان توسط جامعه بسیج زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اجرا می‌شود.

او بااشاره به برنامه‌های این کمیته، گفت: برنامه ستاره در آینه در خصوص شناسایی و معرفی مادران، همسران، دختران، خواهران شهدا و جانبازان و ایثارگران و همچنین بانوان ایثارگر پشت جبهه‌ها می‌باشد که طبق صحبت‌های صورت گرفته قرار بر این شد ۳ مستند از رشادت‌های مادران شهداء توسط دبیرخانه کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان تهیه و تولید شود.

رمضانی افزود: برنامه ستاره های بی غروب با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و فراخوان قصه گویی در فضای مجازی و حقیقی با محوریت شهداء اعلام و زمان ارسال آثار تا اواخر مرداد ماه امسال است.

دبیر کمیته بانوان در ادامه با اشاره به برگزاری پویش کتابخوانی با محوریت کتاب خط هشتم؛ زندگینامه شهید عطایی، اظهار کرد:این پویش با عنوان انیس کنج تنهایی و با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری شب شعر با عنوان من برایت می‌سرایم از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است.

رمضانی گفت: جشنواره عرصه پرواز به صورت انفرادی و در قالب تئاتر و در حوزه شهداء است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اجرا شده و کمیته بانوان کنگره در انتشار و فراخوان این جشنواره همکاری می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان برگزاری جشنواره فرهنگی برای خانواده شهداء با عنوان مسیر شیدایی است که در صورت امکان و تأمین مالی اجرا خواهد شد.

این مسئول به برگزاری برنامه شمیم محمدی اشاره کرد و افزود: این برنامه جهت تجدید میثاق با شهداء همراه با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهداء صورت گرفته است.

رمضانی بابیان اینکه یکی از اهداف کمیته بانوان معرفی بانوان دلیر و غیور شهیده استان زنجان است، ادامه داد: هدف برنامه انعکاس ستاره‌ها برگزاری یادواره شهداء، معرفی شهدای زن و شهید شاخص سال است.

او گفت: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیته با نام و یاد شهداء مزین شده و از دیگر برنامه‌های این کمیته می توان ختم زیارت عاشورا، قرآن کریم، نذرصلوات، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، نامگذاری مهد‌ها و پیش دبستانی‌ها بنام شهداء، ویزیت رایگان، همایش پیاده روی و کوهنوردی، برگزاری یادواره شهداء، خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی نام برد که تمامی این برنامه‌ها در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

دبیر کمیته بانوان افزود:جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جامعه باید پررنگ شود و در همه امور قدردان تلاش‌ها و رشادت‌های آن ها باشیم و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه لحظه‌ای کوتاهی و غفلت نکنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.