حقیقی:

میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در زنجان به ۳۹ درصد کاهش یافت

استاندار زنجان گفت:در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان از ۷۸ درصد به ۳۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در شورای اداری استان زنجان بااشاره به اینکه در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان از ۷۸ درصد به ۳۹ درصد رسیده است، گفت:این در حالی است که ۱۶۴ کشور درگیر کرونا دلتا هستند و حتی واکسن زده‌ها هم گرفتار شده اند.

او افزود: در رابطه با میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیک پنجم استان زنجان جزو استان هایی بود که کمترین میزان رعایت در آن صورت گرفت، زنجانی که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در بحث رعایت دستورالعمل ها نمونه بود.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا افزایش مرگ و میر را در پی دارد، گفت:  تنها در صورت رعایت موارد بهداشتی می توان از این وضعیت عبور کرد.

حقیقی بابیان اینکه به لحاظ تزریق واکسن وضعیت خوبی داریم، گفت: بیش از ۸۵ درصد افراد مسن در استان زنجان واکسینه شده اند.

او بااشاره به اینکه سویه جدید کرونا بیشتر افراد جوان و سن پائین را درگیر می کند، گفت: رعایت دستورالعمل بهای بهداشتی برای همه  افراد جامعه حتی کسانی که واکسن زده‌ اند هم  الزامی است و واکسیناسیون به معنای مبتلا نشدن نیست.

استاندار زنجان عامل مهم برای مقابله با کرونا ویروس  را رعایت نکات بهداشتی دانست و افزود: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در استان زنجان تا کنون ۱۸ درصد مردم استان زنجان واکسینه شده اند.

حقیقی ادامه داد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون ۴۰۶ هزار نفر  در استان زنجان تست پی سی آر داده اند.

استاندار زنجان در ادامه این جلسه به موضوع تنظیم بازار و کنترل آن اشاره کرد و گفت: اهمیت ستاد تنظیم بازار از ستاد مقابله با کرونا کمتر نیست و مصوباتی داریم برای تنظیم بازار که اعضای ستاد باید کنترل و نظارت لازم بر بازار داشته باشند و نباید قیمت‌ها متفاوت باشند.

او بابیان اینکه کنگره شهداء در مراحل آمادگی برای اجراست، افزود: ساخت سریال شهید شهریاری و افتتاح مسکن محرومان به تعداد۳۵۳۵ شهید استان زنجان از جمله اقدامات بزرگ در برگزاری این کنگره بود و همه مدیران باید برای برگزاری این کنگره پای کار باشند.

خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی  بااشاره به مشکلاتی که گریبانگیر مناطق محروم استان زنجان است، گفت: برای توسعه متوازن استان زنجان بایستی همه شهر‌ها با توجه به آمایش در تصمیم گیری‌های شورا‌های برنامه ریزی و اداری مد نظر قرار گیرند.

او بابیان اینکه  مشکل آب شرب از مسائل حیاتی است، افزود: به ویژه در شهرستان ماهنشان  مردم برخی روستا‌ها سختی های بسیاری را از این لحاظ متحمل می شوند.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی درخصوص سد مراش و سد بلوبین گفت: این سدها باید ۲سال قبل آبگیری می شد اما هنوز در گیر و دار تخصیص اعتبار است.

خاتمی ادامه داد: آب و فاضلاب استان زنجان در این خصوص اهتمام دارد اما کافی نیست و لازم است بیشتر به فکر ۳ ماه آینده بود و وضعیت را مدیریت کرد.

او یکی از راه‌های توسعه متوازن شهرها را پایش راه‌های استان زنجان خواند و گفت: امید واریم  اقدامات لازم در این زمینه انجام  شود تا محورهای مواصلاتی زنجان، دندی و تکاب به سامان برسد، چون یکی از مولفه‌های مهم ماندن مردم در روستا‌ها راه، آب و زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر گیر مهم کشور کسری بودجه است که دو دلیل دارد: مورد اول درآمد کم و ناپایدار دولت است و مورد دوم هم بودجه عمرانی نسبت به کل بودجه است که بیشتر بودجه هزینه ها است.

او افزایش حقوق و دستمزد را یکی از خطا‌های بزرگ دولت دانست و افزود: از جایی که پول نیست این اتفاق افتاده  و  افزایش حقوق باعث تورم می شود به طوری که دارایی مردم را خاکستر می کنیم تا حقوق ۴ میلیون نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.